Gå till innehåll

Deltec MC600 vs Deltec MC500???


HyperBamse

Rekommenderade inlägg

Nu börjar det lbi dax för mig att starta upp och skulle vilja ha lite åsikter mellan dessa skummare....

De två jag har funderat på är:

Deltec MC500

Superb skummare för akvarium upp till 700 liter.

Omsätter 200 liter luft/timme

Kan monteras hängande i akvariet eller placera i en sump.

Skummaren är av venturi model och allt är inneslutet i en välbyggd box.

MC500 tar liten plats och ger ett diskret intryck.

Normal belastning=700 liter

Hög belastning=350 liter

Deltec MC600

Påhängsskummare med otrolig kapacitet.

MC600 tar in över 300 liter luft per/timme, och det gör den till den mest kraftfulla påhängsskummare på marknaden.

Normal belastning = 700 liter (akvarie volym)

Hög belastning = 350 liter (akvarie volym)

Det jag mest funderar över är vilka erfarenheter ni kanske har och så...

hade tänkt mig en deltec mc500 först menjag har glas silikonat påöversidan av akvariet, fram, back och ett mittstag.... så den skummaren kommer isåfall få sitta på mitten av ena kortsidanoch det kanske inte blir såbra men fungerar....+att dentydligen ska sticka upp typ 16cm från vattenytan ochdå måstearmatur byggas om och höjas.....

men har nu sett deltec mc600 men är lite osäkerpå hur bra den är och vad ni tykcer om den.... den är ju typ 1000kr dyrare men jag slipper bygga om så mycket.... men den måste ju också sitta på mitten av ena kortsidan men det är jubara två rör som syns då så det gör inget......

Hoppas ni kan lämna lite kommentarer och hjälpa mig till bästa beslut =9

ps. vart lite långt men Läs gärna =9

MVH

Tomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men vet du vad skillnaden på en mc600 och en mce600 är??? kollade på drakfisken hemsida där en mce600 kostade 3700kr men den jag tittat på är en MC600 och kostar runt 3000kr

En sådan här:

MCE600small.jpg

efter som jag inte hittar någon bild på MCE600 så vetjag inte om det är samma och priset bara skiljer sig men tror inte det eftersom den har ett annat namn....

MVH

Tomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag köpte min mce600 på pvss för 3000, har igen aning om vad skillnaden är. Jag konstaterar att det är en enkel skummare,man hängerdit den, sen tömmer man koppen en gång i veckan. 600 skummaren kan du även ställa i en sump. Sen har du även ett fack att lägga aktiftkol och andra filermaterial i.Så jag kan varmt rekomendera den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...