tegeborg Postat 31 december 2008 Dela Postat 31 december 2008 Jag undrar varför borrar man fler än ett hål i sina kar ner till sumpen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 31 december 2008 Dela Postat 31 december 2008 Antingen för retur röret eller som jag för evakuerings möjlightet om det 1.a sätter igen sig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mano Postat 31 december 2008 Dela Postat 31 december 2008 EDIT: Wrang hann före och skrev ungefär samma sak men bättre formulerat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tegeborg Postat 31 december 2008 Författare Dela Postat 31 december 2008 Tack för det snabba svaret.Då undrar jag om det är vanligt att det bli stopp i röret och är det vanligast att borra två hål? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mano Postat 31 december 2008 Dela Postat 31 december 2008 Tack för det snabba svaret.Då undrar jag om det är vanligt att det bli stopp i röret och är det vanligast att borra två hål?Vanligt tror jag inte att det är men beroende på hur mycket vatten det är i sumpen som isf kan hamna på golvet så kan det bli rejäla skador på parketten eller i värsta fall rejäla fuktskador i hela huset. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tegeborg Postat 31 december 2008 Författare Dela Postat 31 december 2008 Jag tänker ha golvbrunn och våtsäkring i rummet men med tanke på att mitt akvarium kommer bli ca 1400 l så kommer nog sumpen bli ganska rejäl.Då är min nästa fråga hur stor sump man skall ha den skall rymma skummare kalkreaktor och fosfatfilter,några tipps?Om man har två hål brukar dom sitta bredvid varandra då eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jupiter Postat 31 december 2008 Dela Postat 31 december 2008 många med mej har börjat med hävert funktion i ett rör vanligen lite smalare och andra röret tar hand om det som häverten inte drar med sig.mvh Peter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tegeborg Postat 31 december 2008 Författare Dela Postat 31 december 2008 Nu får du nog förklara dig jupiter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jupiter Postat 31 december 2008 Dela Postat 31 december 2008 för att slippa krångliga durso med luft hål mm så drar man ett rör som har ungefär eller helst samma hävert funktion som returen upp i akvariet och därmed får ett totalt ljudlöst system.det andra röret om det flödar över tar hand om resten men i så litet flöde så det blir ganska ljudlöst.mvh Peter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 1 januari 2009 Dela Postat 1 januari 2009 Skall du bygga ett nytt kar så be nån moderator ändra ämnes rubriken å ha alla dina frågor i samma tråd så blir det roligt att följa bygget från start.Jag hjälper gjärna till med min det jag kan om hävert metoden ner till sumpen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tegeborg Postat 1 januari 2009 Författare Dela Postat 1 januari 2009 Vad är en moderator? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.