Benny Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 HejNågon som har ett bra tips hur jag ska få ner Phosphat värderna vid senaste testvar värdet 3,0.Kör med Rowaphos i strumpa i ett innefilter 750 lit min.Har kört snart i två mån men kommer inte tll rätta med det.Tacksam för tips Citera
_Manne_ Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 hur pass ofta har du bytt mediat ?mvh manne Citera
Benny Postat 1 januari 2009 Författare Postat 1 januari 2009 hur pass ofta har du bytt mediat ?mvh manne3 veckor Citera
Lasse Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 Försök göra en referenstest med en annan fosfattestMVH Lasse Citera
Benny Postat 1 januari 2009 Författare Postat 1 januari 2009 Försök göra en referenstest med en annan fosfattestMVH Lasseja det är nog inte fel börjar fundera på om det ger rätt värde JBL test Citera
DaTrucka Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 Det är nog förklaringen, JBL är inte att lita på i saltvatten. Citera
Coralkiller Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 om det inte skulle vara testet det är fel på så byt strumpan mot ett riktigt filter! det gjorde en jäkla skillnad i mitt kar mvh Jerry Citera
campokatt Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 om det inte skulle vara testet det är fel på så byt strumpan mot ett riktigt filter! det gjorde en jäkla skillnad i mitt kar mvh JerryVar kan man få tag i sånna reaktorer? Typ små då för nån dl media.... Citera
Coralkiller Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 Var kan man få tag i sånna reaktorer? Typ små då för nån dl media....jag har byggt mitt stora nitrat filter o polaren byggde mitt lilla phosphat-filterdet är lätt o billigt! transparant pvc rör kan du köpa från vvs återförsäljare mvh Jerry Citera
campokatt Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 jag har byggt mitt stora nitrat filter o polaren byggde mitt lilla phosphat-filterdet är lätt o billigt! transparant pvc rör kan du köpa från vvs återförsäljare mvh JerryVad limmar man med då? Ett rör med två mindre rör i, ett som går till botten för inlopp och ett utlopp i toppen. verkar ju simpelt men hur sprider man vattnet i botten av filtret? Så att man får ett jämt flöde upp genom mediat?Fel forumdel för dessa frågor kanske men ska nöja mig med denna fråga här. Citera
Coralkiller Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 Vad limmar man med då? Ett rör med två mindre rör i, ett som går till botten för inlopp och ett utlopp i toppen. verkar ju simpelt men hur sprider man vattnet i botten av filtret? Så att man får ett jämt flöde upp genom mediat?Fel forumdel för dessa frågor kanske men ska nöja mig med denna fråga här.du använder tangit-lim du kan ta en filtersvamp det har jag gjort så pass tät att inte kolet åker igenom, en uppe i så att det inte kommer kol ut i sumpen och en nere i för att fördela flödet. mvh Jerry Citera
Benny Postat 5 januari 2009 Författare Postat 5 januari 2009 Det är nog förklaringen, JBL är inte att lita på i saltvatten.gjorde en ny test med Tetra 2,0 Citera
Wiking Postat 5 januari 2009 Postat 5 januari 2009 Det är helt ok att ha medlet i en strumpa i ett innefilter. Testa med aluminium removers ett tag, det 'biter' lite hårdare. Använd 1 dl åt gången, byt varje vecka.Har du koraller i karet, ser de ok ut? Har du problem med skitalger? Citera
acuario Postat 5 januari 2009 Postat 5 januari 2009 gjorde en ny test med Tetra 2,0Prova salifert istället. Citera
Benny Postat 6 januari 2009 Författare Postat 6 januari 2009 Det är helt ok att ha medlet i en strumpa i ett innefilter. Testa med aluminium removers ett tag, det 'biter' lite hårdare. Använd 1 dl åt gången, byt varje vecka.Har du koraller i karet, ser de ok ut? Har du problem med skitalger?har bara någr stycken ser bra ut.Men en hel del bunalger och en del gröna Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.