Black_orphius Postat 6 januari 2009 Postat 6 januari 2009 har ett 80 liters akvarium som jag vill bygga om ljusrampen på.den är fastmonterad på karet från fabrik och vill utöka antalet rör.sitter i dag en lampa som ser ut som en lågenergilampa med 2 rör brevid varandra.(vet ej vad denna heter) undrar på om det är lämpligt att sätta in 2 till å hur kan man göra det? Citera
Guest saltishenke Postat 6 januari 2009 Postat 6 januari 2009 Det är nog kompaktlysrör du har och ja det går att modda sök på forumet finns massor av hjälp att hitta här !Eller kolla i DIY länken ! Citera
Black_orphius Postat 6 januari 2009 Författare Postat 6 januari 2009 läste för länge sen att någon hade köpt en billig skrivbords lampa på ikea å tagit bort armaturen.finns kanske är någon som vet vad den heter och om den finns kvar i deras sortiment? Citera
campokatt Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 Är det kanske ett Mollyhotell du har?Har själv beställt 2X36W för o montera in i ett sånt. Finns flera trådar o detta här.Ska du ha flera rör så blir det lite mera ombyggnad men allt är möjligt Citera
Lasse Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 Det är IKEA:s skrivbordslampa och den finns bara för 11 watt - blir lite för lite för ett mollyhotell. Det är denna som Mattias pratar om http://www.korallen.dk/product.asp?product=1315MVH Lasse Citera
Black_orphius Postat 7 januari 2009 Författare Postat 7 januari 2009 ja,det är ett mollyhotell jag har fast det hette guppy special eller ngt sådant när min sambo köpte det.okej tack för länken! Citera
campokatt Postat 9 januari 2009 Postat 9 januari 2009 Ok, samma balja som jag har. Bra, kan vi ju ge varandra tipps o råd Håller på att sätta in ett 11w rör i matluckan på hotellet. Tänkte ha ett blå-rör där för o få lite blåare ljus. Den kan man ju då även styra sepparat så man kan starta det röret lite tidigare o stänga av lite senare om man vill.De två 36w rören ska gå in där orginalröret sitter om man river ut eller flyttar den gamla sockeln. Citera
Black_orphius Postat 11 januari 2009 Författare Postat 11 januari 2009 ja,det tycker jag låter bra.änkte använda den armatur som redan finns å sätta in 2 till. men vet inte vilkka rör man ska sattsa på kollade på länken jag fick åvan.tänkte eventuellt bygga en moon light med 4 blåa led lampor. Citera
campokatt Postat 11 januari 2009 Postat 11 januari 2009 Ok, har beställt 1st 36W daylaigt/blue och 1st 36w tripluss som kompliment till orginalröret och 11w'arn. vet inte hur jag ska göra med blåljus om jag sa ha det lilla eller ett 24w. Ska tänka på det tills jag får grejjerna...... Citera
Black_orphius Postat 11 januari 2009 Författare Postat 11 januari 2009 okej,det låter fint.tycker det är svårt å veta vad man ska välja när man är helt ny på området.ha alldrig pysslat med salt förut. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.