Gå till innehåll

Tips på hur jag ska bygga mitt akvarium med sump?


Freddie

Rekommenderade inlägg

Tänkte dra igång ett saltvattenskar. Har haft flera kar tidigare men det va många år sedan nu och då körde jag en bio-variant (schobert tekninken tror jag att den hette). Får se vad det blir för variant den här gången...är tacksam för tips! Tänkte iaf köra ett 250 liters med sump. Skulle vilja ha tips på hur jag ska bygga akvariumet med sump, hål i botten med ett pvc rör ner i sumpen? Eller en pump som pumpar ner vattnet i sumpen? Vilket är bäst? Som sagt tar gärna emot tips! Någon som har begagnade tillbehör som ni vill sälja till ett 250 liters akvarium...belysning, cirkulationspumpar, skummare, mm.

Mvh

Freddie

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett komplett 250 kar som just nu är igång men p.g.a uppgradering skall det bort så fort som möjligt https://www.saltvattensguiden.se/annonser/showproduct.php?product=5750&cat=2

Kan även tänka mig att sälja av det i delar men vore synd då det är allt med som man behöver för att starta och köra ( förutom då levande som inte följer med.. )

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...