Gå till innehåll

SunSun armatur...någon som har erfarenhet av märket?


Freddie

Rekommenderade inlägg

Hej,

Kollar runt och planerar inför mitt akvariumköp. Någon som har erfarenhet av märket SunSun? Hittade en armatur för ett bra pris på PWSS.nu, en SunSun HLD-640C2 - 1x250 watt HQI - T5 2x24 watt. Kanske bättre att satsa på en dyrare...eller hur är kvaliten på denna? Någon som vet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en sådan dock med bara 1 st 250W o 2 TS rör.

Ljudmässigt är den väl helt OK. (Brummar lite när MH:n tänds men den tystnar när lampan är helt varm och tänd.) Det positiva slutar dock där.

Samtliga kontakter i armaturen känns veka och opålitliga. Min MH hoppar ur sin sockel ca 1 gång i veckan vilket resulterar i mig ståendes med skruvmejseln, högt svärande. Vet inte om det är "uppstartsvibrationerna" som orsakar att den hoppar ur.

Vidare så tycker jag att reflektorn inte är nått vidare nu när jag sett vad tex lumenarc har att erbjuda. Mycket ljus/energi som går till spillo helt enkelt.

Den är billig men satsa på kvalitet istället från början .. Troligtvis kommer ni störa er precis som jag.

Väntar på min nyinköpta armatur!

//Stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, låter inge vidare. Men det va väl det jag trodde...grejen var det att den skulle passa mitt kommande kar perfekt längdmässigt. Har kollat runt men den ända kombo-armatur jag hittade i den längden (95 cm) var den här från sunsun. Men jag får leta vidare!

Freddie

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Jag har en AquaStyle 2*150w MH + 2 * 54w T5. Om jag förstått saken rätt är det samma ramp

som nu säljs under namnet SUN SUN. Min ramp fungerar alldeles utmärkt. Det enda jag skulle önska är en egen strömsladd till Moolight (går på samma som T5) då skulle jag kunna få till även det ljuset med timer. Visst det är en billig ramp (om man nu tycker 3500:- är billigt) Visst den låter något då MH'n slår igång (men det är vid 14:00 å då e jag på jobbet i alla fall, så) Det finns lampor att köpa till den. Så varför inte slå till. Jag tror du blir nöjd. Kolla bara om du kan hitta lampor närmare där du bor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har också en kina model aquastyle , inte exakt samma som sunsun enligt svenska levrantören, aquastyles har tex CE märkning. min brummar till också vid starten av mh'n annars ljudlös.

har byggt om den så moonlighten har en separat strömsladd, så man kan fixa timer till moonlighten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har också en kina model aquastyle , inte exakt samma som sunsun enligt svenska levrantören, aquastyles har tex CE märkning. min brummar till också vid starten av mh'n annars ljudlös.

har byggt om den så moonlighten har en separat strömsladd, så man kan fixa timer till moonlighten.

Ska göra det samma (när jag får tid) :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 11 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...