Cyruz Postat 15 januari 2009 Dela Postat 15 januari 2009 Har ett percula 90, med 4x39w T5 samt 150w MH.... Jag har kört ca 8 timmar T5 och 6 timmar MH sista tiden, dock har MH-lampan varit gammal (den följde med när jag köpte karet begagnat...) nu har jag bytt MH-lampan idag, och tänkte att jag ska dra ner på tiden på den till att börja med....Vad är lagom ??Jag ställde nu timern på 3 timmar, är det en lagom start? (T5:orna får gå lika länge som vanligt..)Och hur fort kan man öka?, handlar det om en timme i veckan, eller kan man öka fortare ???Åsikter? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 15 januari 2009 Dela Postat 15 januari 2009 Du kan öka fortare, efter några dagar bör du vara uppe i full belysning. När jag byter min MH så tar jag det lugnt 2 möjligen 3 dagar sedan bränner jag på som vanligt.Kanske bra att tänka på att man inte har "känsliga" koraller högt upp som helt plötsligt hamnar under en nya lampa jämfört med en som troligen är många år på nacken. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted Camenius Postat 15 januari 2009 Dela Postat 15 januari 2009 Jag brukar inte sänka belysningstiden utan bara höja armaturen så den kommer längre upp från vattenytan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.