Gå till innehåll

Snikversion av ultralith till nanokar?


Orion

Rekommenderade inlägg

Jag har suttit här ett tag nu och läst på om både balling och ultrallith,och nu ställer jag mig själv frågan: Skulle det inte fungera att göra en "snikvariant" av en reaktor med hjälp av en påse som man hänger i/ utanför akvariumet? Känns lite meningslöst att behöva köpa en reaktor för 3 000 spänn som är anpassad för akvarium runt 1 000 liter,när man själv äger ett på 100 liter. Skulle någon kunna ge mig ideér om hur man skulle kunna lösa det här så vore jag overhört tacksam.

Mvh Fredrik

P.S - Snackade om en ultralith reaktor här nu alltså :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

men har inte riktigt förstått allt det här med ultralith metoden,är det så att jag droppar i kemikalierna direkt i karet eller ska jag hälla dessa över "påsen" ? :)

jag doserar just nu ultramin s och ultrabak,kan jag fortsätta att göra det även fasst jag andvänder ultralith i karet?

Mvh Fredde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det går utmärkt att köra ultralith-light som det kallas när man kör utan reaktorn i småkar, stoppa påsen där du lätt kommer åt att skaka den regelbundet.

Det ska byggas upp en bakteriepopulation i zeoliten, men jag tror inte det spelar någon större roll var du droppar i bakterier och bakterienäringen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

så ska jag följa alla ultralith råd i övrigt,förutom just att andvända reaktor? dvs byt ut 25% av innehållet i veckan,eller va d nu är XP och skaka den varje dag,eller är det en gång i veckan? :o (redan glömt bort hälften)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...