Gå till innehåll

Mitt galleravdelade akvarium


Jaken

Rekommenderade inlägg

För ca ett år sedan hade vi en diskussion angående om man kan ha skogaholms brödbackar i akvariet och delade meningar rådde.

Eftersom jag haft galler från en brun skogaholms brödback i akvariet sedan dess så vill jag dela med mig av mina erfarenheter.

Det hela började med att jag blev trött på alla "fina" fiskar som käkar eller nafsar på korallerna. bla vissa fjärilar och kejsare.

Så jag satte en avdelare mitt i akvariet. Koraller på ena sidan och korallätande fiskar på andra.

Jag satte in botten från en skogaholmsbrödback på mitten då det har lagom stora galler.

Nu 8 månader senare har jag inte märkt några negativa saker med detta. Plasten har inte blivit spröd och kalkalger har börjat växa på det.

Många tycker självklart att det inte är världens snyggaste att ha ett galler mitt i akvariet, men jag tycker fördelarna överträffar nackdelarna. Jag kan nu ha alla de fiskar som gladeligen mumsar i sig koraller.

Även om ni som läser detta inte vill spärra ev en del i erat akvarium med detta galler så tycker jag att ni ska ha materialet i åtanke när ni försöker bygga upp snygga revstrukturer. De är utmärkta att använda som underlag vi avancerade konstruktioner av revpelare och dylikt.

Oj vad text det blevsmiley9.gif, här kommer bilder

galler2.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hålen är cirka tre centimeter höga. frökenfiskar, mandariner, sniglar erimiter och andra mindre fiskar och varelser har inga som helst problem att simma emellan.

Eftersom att hålen är så stora så påverkar det inte vattenflödet i akvariet överhuvudtaget.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...