hedghog Postat 3 februari 2009 Postat 3 februari 2009 Jag är ny på detta med saltvatten och har en liten nanoburk på 58liter. Jag har ett par svampar, lite stjärnpolyp och så nu en caulastrea. Caulastrean har varit i sean i 3 dagar nu och av de 6 polyper som sitter på den så verkar iaf 3 må bra. De har tentaklerna ute efter släckning och igår matade jag dem lite frys-mat som de sög i sig med aptit.De frågor jag har är de andra 3 polyperna som är vita! Är dessaa döda och det endast är skelettet som syns? Kan de ta sig igen? Ska jag låta dem vara kvar eller försöka operera bort dem?Som i er på bilden ligger caulasrean ner och är fäst med en gummisnodd. Gör detta något eller ska jag försöka lima fast den ? Gör det något att den "ligger" ner och inte står up så att säga?Mycket frågor blev det... Citera
Trilobite Postat 3 februari 2009 Postat 3 februari 2009 Ställ den upp, så ramlar den inte. Polyperna ser rätt risiga ut faktiskt, men de kan ta sig om du har riktig tur, de verkar ha lite vävnad kvar. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.