Gå till innehåll

Konstigt ljud?


zeke66

Rekommenderade inlägg

Varje kväll senaste tiden har jag haft ett konstigt ljud undrar om någon vet vad det kan vara. Det är lite svårt att förklara typ som att man släpper en kula på glasrutan. Sen så blir det snabbare och snabbare tillslut supersnabbt. Håller på i typ 15sek. Jag har ju i dag i karet 1 eldräka och 2 putsare. Fiskar är dvärgkjesare och någon kirurg. Några gobisar men ingen av dessa tror jag gör detta ljud. Och tvivlar på mantis då jag har haft denna sten i 2 år och den har flyttas 2 gånger på grund av uppgradering. Så om det var en mantis borde jag sett den.Någon som har en aning? Skumt ljud i alla fall..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snäcka eller eremit som gör nåt vid glaset är väl det som det brukar vara hos mig, vanligast är eremiter som klättrar upp på silikonfogen och i klättrandet slår skalet emot glaset. Men då ditt varierar i frekvens sådär så låter det ju lite annorlunda. Kör du med sand eller bb? är det bb så kan det ju vara vad som helst som ligger på botten och vibrerar i strömmen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Marko du var närmast lösningen då jag hittat det..Det var min 120 fläkt som sitter i sump skåpet ha ha. När den startar så gick den imot skåpet där den är skruvad. Den sitter ju bara med 2 skruv och jag skruvat den för hårt typ så det blivit en brytning i den. Nu är det fixat i alla fall =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...