Gå till innehåll

Nya prylar


Saltpeter

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag har inte hållit på så länge med salt men är otroligt sugen på att införa lite teknik, min fråga är vad skall man välja om man vill köpa en riktigt kompetent akvariedator är det GHL som gäller eller har det kommet något nytt på marknaden det sista?

Tacksam för förslag som passar mitt RedSea 250

Mvh

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft olika akvariedatorer. Alla har vart bra på sitt sätt men det ända som är uppdate idag är GHL datorn. Finns massor av olika funktioner så denna är ett givet val enligt mig.

Sedan så har man ju live support inte så långt här ifrån (Kungsbacka) ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Tack för tippset om att kontakta Ted nu har jag handlat upp mig på det mesta som gick att koppla in skall bli spännande att installera i nästa vecka speciellt nyfiken på GHL kyl/värmare och doserings biten.

Så facit är att det är inte alltid billigt att träffa kunnigt folk men detta blir bra.

Mvh

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Tack för tippset om att kontakta Ted nu har jag handlat upp mig på det mesta som gick att koppla in skall bli spännande att installera i nästa vecka speciellt nyfiken på GHL kyl/värmare och doserings biten.

Så facit är att det är inte alltid billigt att träffa kunnigt folk men detta blir bra.

Mvh

Peter

Har ingen kylare själv men hjälpte ted med att koppla in den han har i butiken.

Gör bara som det står i manualen med att koppla ut alla andra enheter tex EL-dosa, doserpump etc innan man programmerar kylaren. Sedan så sätter du en vanlig termometer i karet kollar mot denna å "kalibrerar" tempgivaren i GHL datorn. Det är en ny funktion som GHL la in i den senaste versionen av programvaran i GHL datorn

Att gämföra mot en vanlig akvarie termometer och så lägger man in detta värde i GHL datorn så stämmer GHL datorns temp givare mot vad man själv har läst av...

När du får hem datorn så uppdatera firmwire direkt så har du det gjort innan du börjar lägga in en massa saker

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...