Gå till innehåll

Svarta fläckar på ocellaris, vad är det?


Rekommenderade inlägg

Så här såg min clown plötsligt ut för några dagar sedan. Jag tror det är tredje dagen nu och det verkar varken bli bättre eller sämre.

Firren mår bra verkar det som och beter sej som vanligt och äter utan problems.

Men den ser ju onekligen krasslig ut om man säger så.

Nån som vet vad det kan vara?

post-3561-14468916805322_thumb.jpg

Dålig bild men man ser ju i alla fall hur det ser ut.

/John

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du ändrat något nyligen i karet?

Min damsell blev lite svart i ansiktet (såg ut som sot), efter att jag hade byggt en ytavrinningsbox med silocon (innehållande antimögelmedel).

Detta var något jag inte visste var farligt då, men fick reda på det efter att jag kollat runt lite vad som kunde vara fel på honom. Han mår bra idag, men jag fick riva ner min box (och har inte pallat att sätta ihop den igen, trots att det var flera månader sedan).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läs länkarna som DaTrucka tipsade.

Sen kan jag bara tillägga, då jag själv figurerar i nån av dom, att mina clowner hade dessa fläckar under den period de nosade runt i olika koraller. Nu har dom bestämt sig för en Euphyllia och en Rhodactis i närheten som de bor i - och i takt med att de blev immuna mot korallernas nässelgifter så försvann fläckarna helt på mina.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack ska ni ha och tack DaTrucka för länkarna.

Clownen har lite svårt att bestämma sej för om han ska slå sej till ro i en knappkoloni eller inte så det är ju ytterst sannolikt att det är brännskador därifrån.

Intresset för knapparna verkar ha svalnat lite nu så förhoppningsvis har han ändrat sej och läker snart ihop igen:-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...