ballsam Postat 17 februari 2009 Dela Postat 17 februari 2009 har 4 st BTA i karet, som verkar trivas och växer. dom är komna från samma anemon, och hängde med när jag köpte akvariet. i början hade den minsta "upp-pumpade" toppar, men det har sedan försvunnit. vad är det för faktorer som påverkar bubbletiputseendet? kör med 250w mh plus 2 x 39 w T5. vattenvärdena är OK förutom fosfaten som ligger strax över 0,25. enligt förra ägaren varierade utseendet över tid, men det hade varit kul att veta /Samuel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 17 februari 2009 Dela Postat 17 februari 2009 Mina har aldrig haft uppblåsta toppar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 18 februari 2009 Författare Dela Postat 18 februari 2009 funderar på om det har med bekvämlighet att göra. kan tänka mej att mina får i sig en del artemia vid matning och därför inte behöver lika mycket yta.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Cai_ Postat 18 februari 2009 Dela Postat 18 februari 2009 Jag tror dethär är ett ämne de lärde samt resten av oss debatterar om och grubblar på. Olika teorier har lagts fram (ljusstyrka, matning, anemonfiskarnas närvaro, mm.), men inget verkar stämma (åtminstone universellt). Jag har sett bilder både från akvarier samt från naturen med BTA med uppblåsta toppar bredvid en med icke-uppblåsta toppar. Cai Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 18 februari 2009 Författare Dela Postat 18 februari 2009 det är samma här. den ena var uppblåst, men inte de övriga. hade varit kul att veta om och hur man triggar det beteendet.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tobias.nero Postat 18 februari 2009 Dela Postat 18 februari 2009 Jag har en teori att det är ett jakt beteende. Dom fyller sig själva med vatten så dom blir stora och därmed har lättare att få/fånga mat. Ju mer dom sväller ju mer yta blottas i vattnet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.