Gå till innehåll

Bygga owerflow, stött på patrull.


Mattias

Rekommenderade inlägg

Har ett hörn akvarie, där jag tänkt dela av hörnet bak för owerflow. Problemet är att det är borrat en bit ut ifrån hörnet, och akvariet är förstärkt i bakhörnet med en stor bit som sammanfogar de bägge skivorna bak.

Vilket gör att om jag limmar en stående skiva, så blir det som en låda m lock på..... det kommer bli svårt m åtkomsten. (är ju inte lätt att förklara)

Behöver nu lite råd om hur man skulle kunna göra.....

F2x47234.jpg

akk47325.jpg

Hoppas bilderna hjälper till....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då håller karet utan hörnförstärkningen. Jag skulle bara sätta en skiva på diagonalen i inre hörnet. !0 mm glas och 46 cm hög. Och limma det med riktig akvariesilikon typ svart Perennator. Hörnet skulle jag göra litet större än absolut nödvändigt för det dyker ofta upp någor extra man vill ha i sumpen. Och en rak skiva eftersom den styvar upp karet. Vattennivån i karet kan du reglera med ytavrinninngskammen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På mitt hörn satte jag två glaslister på varje sida och en böjd plexiskiva i mellan, ett försök att vis (paint)

Lasse

Lasse hur fixar du så att nivån på utsugssidan hålls konstant lagom så att ytavrinning sker men samtidigt att nivån inte sjunker för mycket så att pumpen inte suger luft?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då håller karet utan hörnförstärkningen. Jag skulle bara sätta en skiva på diagonalen i inre hörnet. !0 mm glas och 46 cm hög. Och limma det med riktig akvariesilikon typ svart Perennator. Hörnet skulle jag göra litet större än absolut nödvändigt för det dyker ofta upp någor extra man vill ha i sumpen. Och en rak skiva eftersom den styvar upp karet. Vattennivån i karet kan du reglera med ytavrinninngskammen.

Har gjort exakt så, hittade inget sånt silikon dock.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...