Gå till innehåll

funderingar på aquacare kalkreaktor


jupiter

Rekommenderade inlägg

hej.

jag har till min acuacare 2 reaktor en rejäl luftpump och jag kan inte få den så tyst som jag vill ha den.

kan man stänga av luften när man slår av den interna cirkulationen? ,vad kan hända?

sedan funderar jag på den första kammaren när jag slår av co2'n så fylls den kammaren upp med vatten antar att det är normalt men undrar ändå.

undrar också på mina inställningar är någorlunda rätt

vattenflöde 11l i timmen

startar interna cirkulationen 15 minuter innan co2 startar.

tar ca 2 minuter när co2 reguleringen stänger av den sedan tar det ca 1/2 minut så slår den på igen och går i ca 2-5 sekunder innan den stänger igen.

slår av co2 efter 2 timmar och låter den interna cirkulationen gå i 30 minuter efter det.

är detta rätt injusterat?

mvh Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Peter har du sett den här sidan http://www.aquacare.de/download/anleit/b-kalk3.pdf

Du kan låta pumpen gå längre, den har till uppgift att vädra bort Co2 gasen från vattnet.

hej.

jo jag läste allt på och i flera omgångar men ibland så blir man osäker på om det blivit rätt.

har hittat en tråd här med där wrang faktiskt har översatt en del med.

det jag är bekymmrad för är det att när co2 slår på så bubblar det till ganska mkt,först en stor bubbla sedan ca 2 bubblor i sekunden är det rätt.

mvh Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej.

jo jag läste allt på och i flera omgångar men ibland så blir man osäker på om det blivit rätt.

har hittat en tråd här med där wrang faktiskt har översatt en del med.

det jag är bekymmrad för är det att när co2 slår på så bubblar det till ganska mkt,först en stor bubbla sedan ca 2 bubblor i sekunden är det rätt.

mvh Peter

Ja det är okey. Det blir en kick då magnetventilen öppnar å därför denna "rusning" på Co2 helt enligt det normala för att sedan bubbla upp med 1-2 bubblor i sekunden

Luftpumpen kör du bara då du skall lufta ur överbliven Co2 å kanske nån 30min-1timme efter avlust av co2 tillförseln.

Gick det bra med paketet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är okey. Det blir en kick då magnetventilen öppnar å därför denna "rusning" på Co2 helt enligt det normala för att sedan bubbla upp med 1-2 bubblor i sekunden

Luftpumpen kör du bara då du skall lufta ur överbliven Co2 å kanske nån 30min-1timme efter avlust av co2 tillförseln.

Gick det bra med paketet?

hej.

okej så då verkar det som jag fått det någorlunda rätt då iaf.

har tänkt mäta ph nu så vi får se om det ligger rätt, kh låg på 8 när jag startade den får se om jag fått någon ökning där.

jodå paketet kom tillslut förde över pengar till dig idag på morgonen!

mvh Peter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...