Gå till innehåll

2 timmars timmer???????


jupiter

Rekommenderade inlägg

hej.

jag letar efter en timmers som stänger av i en viss tid "två timmar" när man trycker in en knapp

och sedan startar igen finns det sånna att köpa vet ju det finns omvänt "slår på en viss tid"

Anledningen är den att sambon som sköter akvariet när jag ligger borta på veckorna lätt kan glömma att slå på den igen när hon doserar vissa tillsatser som kräver att skummaren skall slås av.

kan bygga en egen lösning med ett 24volts självstartande relä och en kontaktor men tänkte kanske det fanns en färdig lösning att köpa.

mvh Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du frågade om det fanns eller hur, inte om det var anständigt pris;)

Fast jag kan ju säga en sak, när det gäller såna där pryttlar så är pris ingen exakt vetenskap. Det kan finnas ohyggligt mycket luft i priset ibland så det är klart lönt att kolla runt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så med andra ord så funkar det att ha den på i tex bara i 20sec?

Vore perfekt med en sådan för alla som har regnsystem till sina terrarieburkar...

Jo men problemet är då att du manuellt måste trycka på knappen men det kan man bygga runt på ett enkelt sätt. Jag har gjort en sån lösning.PM:a om det är intressant. Det ligger väl lite utanför saltakvaristiken gissar jag :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Påhängsfråga (varning, trådkapning pågår)

Om man vill bryta både fas och nolla är det en så kallad tvåpolig timer krets som ska till?

(Tex, längst ner här)

Sitter och tittar på en lösning som låter mig trycka på en knapp, och ett par timmar senare har jag en hink full med RO vatten. Brytaren i fråga ska alltså styra magnetventilen. I anda av hängslen och bälte, vill jag bryta både fas, och nolla, och har självklart / tyvärr jordfelsbrytare i elcentralen för hela lägenheten.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...