Mattias Postat 28 februari 2009 Dela Postat 28 februari 2009 Det blir allt bra fuktigt där inne, hur har ni löst det ? Fläktar, torrboll ?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 28 februari 2009 Dela Postat 28 februari 2009 Fläktar är väl en nödvändighet nästan om man inte har inkapslat sin sump på nåt sätt...Effektivast är väl att ha några fläktar som blåser in frisk luft och så låter man det gå ut genom springorna i skåpet.Torrboll är bara att glömma den kommer att bli mättad direkt.//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltishenke Postat 28 februari 2009 Dela Postat 28 februari 2009 Tillluftventiler och fläktar eller sågar man upp bakstycket ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ganon Postat 28 februari 2009 Dela Postat 28 februari 2009 Fläcktar e nog det enklaste finns fina billiga och framförallt tysta data fläktar att köpa, bara koppla in en nät del från en dator i skåpet, fläktarna funkar även som en kylare Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias Postat 28 februari 2009 Författare Dela Postat 28 februari 2009 Tillluftventiler och fläktar eller sågar man upp bakstycket !Hehe då blir det kallt vill jag lova, min yttervägg är mitt bakstycke Får bli nån fläktlösning, tyvärr kommer det väl även släppa ut ljud ifrån sumpen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 28 februari 2009 Dela Postat 28 februari 2009 120mm fläkt är väl det tystaste, bara koppla på en omvandlare till12v.Tex en sånhär 12v variant. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 1 mars 2009 Dela Postat 1 mars 2009 Jag har haft problem emd fukt i skåpet men nu i veckan kopplade jag in en 80 mm tyst PC-Chassifläkt som jag kopplade på samma 9v omvandlare som pumpen för osmosvattnet går på. Resultatet blev ett helt torrt skåp och jag märker ingen skillnad på ljudet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 1 mars 2009 Dela Postat 1 mars 2009 Jag har en fläkt som blåser ut luften ur den "våta" delen av sumpen och ett ventilationshål där luften kommer in i den "torra" delen. Jag har dessutom täckglas över flera sektioner av den.http://www.pny.se/akvariedagbok/akvariedagbok59.php#Oktober28 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias Postat 1 mars 2009 Författare Dela Postat 1 mars 2009 Tack för tipsen, har nu fixat en fin fläkt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
idalakungen Postat 1 mars 2009 Dela Postat 1 mars 2009 Har min sump i källaren funkar fint inga problem med fukt där inte.Ett annat plus är att det kyler karet.Och att man får ett tyst kar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 1 mars 2009 Dela Postat 1 mars 2009 Har min sump i källaren funkar fint inga problem med fukt där inte.Ett annat plus är att det kyler karet.Och att man får ett tyst kar.Ett drömscenario för mig med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.