Gå till innehåll

Vad är det här för fisk


Soffis

Rekommenderade inlägg

Hej,

jag gjorde ett spontaninköp igår vid besök i fiskbutiken (dumt, jag vet men jag har väldigt långt så kommer inte dit så ofta). Nu var deras saltikille bortrest och personalen visste inte vad det var för firre (eller vad den kostade för den delen, så de fick dra till med en summa) :smiley9:

Nåja, nu behöver jag iaf hjälp med identifikation så jag kan ta reda på hur den ska skötas... Bifogar den bästa bild jag har, tyvärr lite suddig. Den är i storlek som en blå djävul ungefär.

post-1085-1446891695651_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En Pseudocheilinus hexataenia - trevlig och lättskött fisk som kan bråka med andra av samma art. Den äter det mesta, så den kommer säkert att trivas bra - de äter bl a plattmaskar, min gjorde av med min plattmaskinvasion på bara någon vecka. Jag tycker om beteendet när de jagar på stenen, där de åker tittut inne i grottor och under koraller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sixlinen är en trevlig prick om man köper den sist av alla fiskar, då brukar den hålla sig relativt lugn. Det händer dock ibland att vissa får lite jobbigare ex som ger sig på de mesta i akvariet.

Den jag hade skötte sig exemplariskt medans polarens var en katastrof;)

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...