Gå till innehåll

Tips på material att klä in bänken med


libben

Rekommenderade inlägg

Har en ställning som behöver kläs in och funderar på en lösning som en bekant har som han köpt från akvarieleasing.

Vattentåligt skiva som är 3 mm tjock kanske och glansigt svart. Är det någon som vet vad skivorna kallas eller har tips på annat material som man kan använda. Tänkte fästa det med magneter, har två formplyfa skivor ihoplimmade som bas under akvariet och en till formplyfa i samma storlek på golvet så jag har 2 cm att fästa saker i upp till och 1 cm nertill.

Kanske köra någon skenlösning så man kan rulla skivan åt sidan, och dela upp den på två skivor i fronten. hmm...

Har ni något tipps på lösningar och material? Min bänk är 150x60x~80 hög.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bitarna akvarieleasing har heter något i stil med trovocell. Och är någon form av hårdplast.

Ingen som känner igen detta? Eller kan tipsa om annan plast som går att få tag i omgående. Skulle vilja få tag i vitt. Har precis målat matsalsdelen vit och en annan lite mörkare grå färg nertill. Så jag vet inte om svart skulle bli så bra, kör man svart klädsel till bänken och svart överdel/skåp så känns det som att det äter upp rummet på något sätt.

Nåja, ska se vad priset hamnar på från akvarieleasing.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det var ju en tanke. Lite flådigt kanske ;)

Vettefan, kan ju alltid bara bygga med trä och kakla in skiten eller något. Måste ju dock kunna flytta dörrarna. Låter som ett projekt som tar lite tid.

Just nu har jag fyllt karet till 80 procent och fått ner 60 kg sten. Har en koralia pump ( minns inte vilken volym dock, någon på 4000 kanske, kosta 1000 kr hos brommazoo typ ) och en seio och någon till mega pump som ligger och pumpar runt saltet sen igårkväll. Så idag ska det byggas och flyttas runt lite.

Ska väl hålla det lite simpelt, och försöka få till någon form av plana etapper med stenen (hur plant det nu går)

Grov skiss är väl så här typ. Fast inte mot glaset osv.

http://hem.passagen.se/standby/akvarium.png

Ska väl slänga upp lite bilder på kaoset som jag skapat under senaste veckan.

Man kanske skulle starta en riktig mitt första akvarium inlägg också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...