Gå till innehåll

Saltbiffs guppyhotell


saltbiff

Rekommenderade inlägg

Jag beställde ifrån Imazo och det visades vara bra sten tydlingen fick jag höra ifrån nån som var hemma hos mig,en massa nya invånare tydlingen innehöll stenen,som jag aldrig hade sett med mina nybörjar ögon.Men hur vet man om stenen är ny eller gammal igentligen?? ifrån Grossist direkt vet man det inte men i affär så borde dem kunna berätta det.

Jag har ett vitt rör på 6000K och ett blått rör på 20 000K kanske mer,du skriver att du har sammanlagt 3 st rör men i mitt Hotell får där bara plats med 2 st rör.

Antar att du stene har ett 37l an evo1?

Isåfall kan du kolla på den här bilden hur Patric har gjort för att få i mer ljus i mitt gamla nano37l.

Det går om man vill ;-)

IMG_0938.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag beställde ifrån Imazo och det visades vara bra sten tydlingen fick jag höra ifrån nån som var hemma hos mig,en massa nya invånare tydlingen innehöll stenen,som jag aldrig hade sett med mina nybörjar ögon.Men hur vet man om stenen är ny eller gammal igentligen?? ifrån Grossist direkt vet man det inte men i affär så borde dem kunna berätta det.

Jag har ett vitt rör på 6000K och ett blått rör på 20 000K kanske mer,du skriver att du har sammanlagt 3 st rör men i mitt Hotell får där bara plats med 2 st rör.

Jaa du , det där med stenen verkar inte vara lätt inte...bud från olika håll.. Jag har hört på akvariekällarn i örebro och han har haft sin sten i ca ett halvår men han kan ta in ny också.. Vet inte hur jag ska göra...måste man ha det blåa röret i från början? Eftersom det jag beställt var trasigt så måste jag vänta på ett nytt. Eller kan jag köra igång utan det?

Mina två blåvita rör är på blå/30 000-vit/10 000 K och det blåa 17 000 K. Jag fick rådet att jag skulle ha dessa rör så det var bara att "anlita" elektrikerbrorsan..så nu är det elsäkert! hehe :smiley20:

En kompis har även hjälpt mig med hela pumphistorien...

Nu börjar jag bli sugen på att köra igång snart, måste bara skaffa salt och tester först.. -haj-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ringde Triton idag för det var där jag beställde rören ifrån och sa att det blåa var trasigt-jag skulle få ett nytt bara jag skickade upp det gamla... MEN där har vi ett litet problem.. Socklarna/hållarna i rampen är vanliga standardsocklar. De blåvita rören klickade på plats men när det var dags för det blåa så går det inte in i sockeln, vad var fel? Det hade ju två piggar som de andra.. hmm, men då ser vi att "snäppena" som på de blåvita är två stycken, är på det blåa 4! Vafan nu då! Det gick inte att trycka in det i hållaren så vi var helt enkelt tvungna att skära bort de fyra snäppena så att rören kom in i hållaren, men när det är på plats så startar det inte, det bara blinkar, de övriga rören funkade fint i alla de tre socklarna men det blåa funkade inte i de andra heller...

Det sa jag till Triton idag och jag får inget nytt eftersom jag sabbat det andra, men så säger han att det blåa ska sitta i en annan sockel (som tydligen inte är standard) ja men tack så mycket liksom, hur f-n skulle jag kunna veta att det ska sitta i en annan sockel??? Det står det ju ingen info om, hade jag vetat det hade jag ju aldrig köpt det, snacka om att bli blåst på konfekten.. -sjuk-Nu känns allt piss, jag får inget nytt rör ochjag vet inte vad jag ska ha istället.. :ledsen:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ringde Triton idag för det var där jag beställde rören ifrån och sa att det blåa var trasigt-jag skulle få ett nytt bara jag skickade upp det gamla... MEN där har vi ett litet problem.. Socklarna/hållarna i rampen är vanliga standardsocklar. De blåvita rören klickade på plats men när det var dags för det blåa så går det inte in i sockeln, vad var fel? Det hade ju två piggar som de andra.. hmm, men då ser vi att "snäppena" som på de blåvita är två stycken, är på det blåa 4! Vafan nu då! Det gick inte att trycka in det i hållaren så vi var helt enkelt tvungna att skära bort de fyra snäppena så att rören kom in i hållaren, men när det är på plats så startar det inte, det bara blinkar, de övriga rören funkade fint i alla de tre socklarna men det blåa funkade inte i de andra heller...

Det sa jag till Triton idag och jag får inget nytt eftersom jag sabbat det andra, men så säger han att det blåa ska sitta i en annan sockel (som tydligen inte är standard) ja men tack så mycket liksom, hur f-n skulle jag kunna veta att det ska sitta i en annan sockel??? Det står det ju ingen info om, hade jag vetat det hade jag ju aldrig köpt det, snacka om att bli blåst på konfekten.. -sjuk-Nu känns allt piss, jag får inget nytt rör ochjag vet inte vad jag ska ha istället.. :ledsen:

Köp ett blåvitt till är mitt enda tips. ett sånt du har, som passar. Tror nog det ska räcka, blir ju inte någon bristfällig belysning direkt eftersom du inte tänkt dig ha jätte svåra saker i karet!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett gott råd, passar det inte så är det fel rör...

Ringde Triton idag för det var där jag beställde rören ifrån och sa att det blåa var trasigt-jag skulle få ett nytt bara jag skickade upp det gamla... MEN där har vi ett litet problem.. Socklarna/hållarna i rampen är vanliga standardsocklar. De blåvita rören klickade på plats men när det var dags för det blåa så går det inte in i sockeln, vad var fel? Det hade ju två piggar som de andra.. hmm, men då ser vi att "snäppena" som på de blåvita är två stycken, är på det blåa 4! Vafan nu då! Det gick inte att trycka in det i hållaren så vi var helt enkelt tvungna att skära bort de fyra snäppena så att rören kom in i hållaren, men när det är på plats så startar det inte, det bara blinkar, de övriga rören funkade fint i alla de tre socklarna men det blåa funkade inte i de andra heller...

Det sa jag till Triton idag och jag får inget nytt eftersom jag sabbat det andra, men så säger han att det blåa ska sitta i en annan sockel (som tydligen inte är standard) ja men tack så mycket liksom, hur f-n skulle jag kunna veta att det ska sitta i en annan sockel??? Det står det ju ingen info om, hade jag vetat det hade jag ju aldrig köpt det, snacka om att bli blåst på konfekten.. -sjuk-Nu känns allt piss, jag får inget nytt rör ochjag vet inte vad jag ska ha istället.. :ledsen:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...