Gå till innehåll

Molly eller Clownhotell?


Stjerna

Rekommenderade inlägg

Beror ju på hur man ser det. "Duger" Clownhotellet sä är ju det smidigast då det är mera komplett. Mollyt kräver ju lite ombyggnad, ljuset då framförallt. Oandra sidan så kan man göra mer med Mollyt. Lite större o har mer plats för lysrör mm..

Man får räkna med att lägga på en tusing om man vill ha en skummare och lite bättre ljus. Blir väl lite dyrare än Vlown då men oandra sidan så byter dom flesta ut skummare o ljus i clownet oxå så.....

/M

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Boyo WG 310 funkarMan får rensa rent i huven precis ovanför den bara. Göra ett hål i splashguarden. Man behöver inte ta hål i huen så det syns utifrån. Ett annat alternativ är att sänka nivån i fackena därbak. Jag tyckte dock att det första var smidigast. Lättast att hålla rätt nivå då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Priset för Molly ligger ju väldans bra till skillnad mot clown hotellet o dess storlek...

Molly finns ju på PWSS för 1400:- MED möbel till skilland mot clown som jag sett för allt mellan typ 2400-3800 beroende på affär....

Då kanske man kan stå ut med att modda llite för att oxå få lite större volym att röra sig med!!

Håller just på själv o ska modda om mitt molly från sött te salt!!

mycket spännande projekt =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oki vad är det för moddningar du har tänkt att göra om man får fråga? ljus? byte av pump? ngt annat?

Jag har tänkt mig göra som så, om jag nu lyckas:skrattar:, köpa 2x36 watts t5 kompakt rör (blir ju från typ korallen.dk, finns ju fan inte sånna rör i nån svensk butik), o sätta i, ha kvar orginalet men bara flytta det lite liksom. Drosseln utanför för att det inte ska bli för varmt.

Ska väl beställa lyse i veckan. så blir det ev moddning i helgen...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Boyo WG 310 funkarMan får rensa rent i huven precis ovanför den bara. Göra ett hål i splashguarden. Man behöver inte ta hål i huen så det syns utifrån. Ett annat alternativ är att sänka nivån i fackena därbak. Jag tyckte dock att det första var smidigast. Lättast att hålla rätt nivå då.

har satt in en sån skummare i mitt och jag behövde inte ta sönder nåt. byggde en anordning på kammen så den inte släpper in lika mycket vatten. tog även bort lite filter saker

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har satt in en sån skummare i mitt och jag behövde inte ta sönder nåt. byggde en anordning på kammen så den inte släpper in lika mycket vatten. tog även bort lite filter saker

Har du lust att lägga upp en bild på hur du fick in skummaren i första facket?

Mvh Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...