Gå till innehåll

hjälp, undrar om mitt ''problem'' är normalt?


Rekommenderade inlägg

Halloj Everyone!

Jag har ett clownhotell som är startat för ca 2 mån sedan. jag har haft lite strul med skummaren eller rättare sagt hela vägen från att slagen suger in vattenet in i pumpen som drar det hela vidare till skummaren.

Nu så har det hänt 3 ggr på dessa 2 mån. att slanger ''suger'' inte in luft, den brukar vanligtvis låta lite när den tar in luft. Har då fått stänga ner karet, och börja plocka bort filter som sitter för UV-C ner till pumpen och gjort rent det hela. blåst med kompressorluft för att allt eventuellt ''skit'' skall försvinna.

I själva pumpen där propellern sitter snurrar hur fint som helst, och skummaren bubblar en massa när det hela väl fungerar, sen går skummarn ner i en liten dvala då sprutar den inte ut så himla mycket vitt skum.

Men när den är i dvala och karet är rent på onödigt protein, slutar då även slangen låta, den skall väll suga in frisk luft för det i karet inte sant?

VÄldigt snällt om någon som har ett clownhotell eller haft berätta om detta är fullt normalt eller vad bör jag göra, så tråkigt att man måste ta igen allt o göra rent efter bara 2 månader, man tycker inte det ska behövas när det är nya grejer.

Observera att allt är orginal som följde med karet när jag köpte det.

Alexander

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hm...väldigt kul att denna sida är ungefär som en myndighet. Man ställer en fråga och får tillbaka en tillsägelse. kärringmentalitet, gnäll gnäll gnäll.

Man börjar undra vad för människor det finns på den här hemsidan egentligen...

Så Mr.Laggeman vad är problemet? I don't get it?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ingen tillsägelse, utan en upplysning. Jag tyckte ditt inlägg med enbart ett frågetecken var nog för att upplysa om det jag skrev.

Här kommer ett par upplysningar till:

2.3 Om du inte håller med -

Om du inte håller med, inte förstår varför eller anser att du eller någon annan blivit orättvist behandlad av en moderator så är det inte tillåtet att börja diskutera detta i forumet utan alla kontakter ska ske via PM.

3.1 Uppträd vårdat & trevligt -

Ett vårdat språk och trevligt uppträdande ökar dina chanser att få svar och bli vänligt bemött. På grund av detta så tillåter vi generellt inga inlägg som innehåller svordomar, könsord och liknande eller som är allmänt otrevliga, spydiga eller sarkastiska i sin utformning.

Välkommen åter.

Tillägg: OBS! Jag vill inte verka som om jag är en översittare på något vis, jag bara tycker att man kan ge det mer än en timme innan man bumpar sin tråd. (Till ingen nytta egentligen, eftersom att de som vill läsa den gör det oavsett om den ligger högt eller lågt i listan på olästa inlägg.)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...