Gå till innehåll

döda snäckor..


goldman78

Rekommenderade inlägg

har bara snäckor och räkor i mitt kar.. men vart natt har det försvunnit 1 snäcka o det är räkorna som tar dem.. tror det är pepparminten som tar död på dem. det har dött 10st och jag har stoppat de resterande levande hos min granne tills jag fattar vad som e fel... o jag matar med artemia varje dag..

vet inte om pepparminten har fått smak på snäckor ist.. för dom skiter i glasrosorna jag har,... vad göra????

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du sett att det är räkorna/an som tra dom? Det kan ju vara så att du har en eremit

som du inte vet om som behöver ett större skal men de som snäckorna har är för stora.

Eremiter kan göra så, döda och se om skalet är bra. Är det för stort/litet tar dom bara

en ny snäcka.

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lite inne på att det är nått med vattenvärden som spökar, såtillvida att du koppade in dom försiktigt.

Som kuriosa så bev jag av med lite snäckor när jag köpte ett blandat pack och fick med en rovsnäcka som vart väldigt förtjust i mina algätare;)

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...