Gå till innehåll

Oklart vatten


alex t

Rekommenderade inlägg

Jag har gjort alla tester förutom fosfat.

Ph 8

Kh 9

nitrit 0.025

nitrat 0

Alla verkar må bra för tillfället.

Igår var allt fint, köpte en ormstjärna, och fyllde på med vatten eftersom jag la in den nya rmsdelen som skulle fixa hinnan.

Eftersom rsmdelen flöt upp hela tiden har jag moddat den lite så den sjunker ner men den verkar ha åkt upp lite ändå eftersom vattennivån var ganska så låg i den men inte i sumpen...

En blåbent eremit har dött men det är för att han envisades att han kommer in i ett hål, jag har flertals gånger tagit ut honom men han går tillbaka dit....

Och sen igår hade jag fest men jag tror inte att ngn skulle spilla i ngt där inne... och om ngn idiot fick för sig det så skulle inte så mycket leva idag...

Jag har i morse tagit bort rms grejen, tvättat filtret, lagt i vita filtret, höjt skummaren men inget samma sak .....

Vad kan det vara, fan håller på o dör här...

Ska jag göra ngt vattenbyte? eller ngt....

fattar inte varför jag inte ser ngn skillnad.

Vattnet är grumligt ( vitaktig)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

5 veckor...

jag har en rsm så det är inte så lätt att få ngt där inne... hade fest igår men jag tror inte att ngn skulle göra ngt sånt plus att jag tror att ngt skulle dö... alla lever och är pigga...

Tror du det klarar sig till imorrn?

har ingen osmosvatten och vill göra teseter innan men alla andra tester var normala...

funderar om det inte är ngn korall som har spermat ner sig eller ngt sånt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...