Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

allt har ju blivit lite försenat pga jobb, men hoppas vara igång innan nästa helg. nu e d bara cirkulationspump som saknas så vida inte returpumpen är försvag. ljuset hoppas jag kommer i nästa vecka.

Postat
allt har ju blivit lite försenat pga jobb, men hoppas vara igång innan nästa helg. nu e d bara cirkulationspump som saknas så vida inte returpumpen är försvag. ljuset hoppas jag kommer i nästa vecka.

spännande =) då får vi se vem som bler klar först jag ska ju nämligen med ha igång mitt nya kar nästa helg hehe

Postat
spännande =) då får vi se vem som bler klar först jag ska ju nämligen med ha igång mitt nya kar nästa helg hehe

väntar fortfarande på att cirkulationspumpen ska komma i butik samt ljusrampen från tyskland. men jag SKA vara igång till nästa helg. har nån gammal ramp som ligger o samlar damm som får rycka in annars. fan ta den som ger sig.;)

Postat

så imorgon ska det börjas med att fylla karet med osmosvatten.. bara en "liten" sak som saknas.. ca 40kg LS. får väl fixa det inom kort. sanden ska i imorgon. ljusrampen kom igår o pumparna kom idag.:smiley20: allt är testat nu o funkade iallfall då. bilder kommer inom kort.

Postat
Nu vill jag se bilder på en upp satt ramp !!!!

Typ den du var och hämtade här igår !!!:ler:

Har du testat rampen än??

har testat ljuset men inte fläktarna. hittade skruven vi var av med den satt i tejpen. ska försöka titta en hållbara lösning på upphängningen oxå.

Postat
har du testat seio i nu var tvungen o prova i badkaret fan va bra den e

ska testa i kväll eller imorgon beroende på hur mycket vatten jag får i..:smiley20:

tack för hjäpen med både pump o ställning. jävligt bra pris du fick till 2st för 2000:- hur fick du till d??

Postat
Se där Herr Nilsson, nu börjar det likna nått !!!-Tummen upp

saknar några hundra liter vatten o ett antal kg LS bara.. men d ska väl kunna vara riktigt igång inom kort hoppas jag..

• 2 veckor senare...
Postat

var idag o hämtade LS på håkanstorp samt avriningskam. skulle dock behöva ca 20kg LS till. annars e alla pumpar,rör o belysning klart. ska fixa 100l vatten imorgon o försöka rengöra lite LS från det förra karet. som ni märkt så har allt blivit "lite" försenat men man ska ju skynda långsamt heter det..

Postat
Läckert Anders !!-Tummen upp

Lite tid till sen är det snart befolkat också !!:ler:

räknar med ca 2v innan d första invånarna kommer i.

ev blir det en lite om möblering ihelgen. är inte riktigt nöjd med upplägget än..

Postat

nu är "kickstarten" igång på zeoviten. inne på dag 2 nu redan börjar d komma lite bruna kiselalger på stenarna. dröjer ytterligare 7dagar innan första fisken o korallerna kommer i.

Ang Seio polario pumpen kan jag bara konstatera att den gör sitt jobb väl. har fått ställa ner den till 3/4 annars flyger sanden iväg. :ler:

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...