a.nilson Postat 17 april 2009 Författare Postat 17 april 2009 allt har ju blivit lite försenat pga jobb, men hoppas vara igång innan nästa helg. nu e d bara cirkulationspump som saknas så vida inte returpumpen är försvag. ljuset hoppas jag kommer i nästa vecka. Citera
saltbjörkan Postat 17 april 2009 Postat 17 april 2009 allt har ju blivit lite försenat pga jobb, men hoppas vara igång innan nästa helg. nu e d bara cirkulationspump som saknas så vida inte returpumpen är försvag. ljuset hoppas jag kommer i nästa vecka.spännande =) då får vi se vem som bler klar först jag ska ju nämligen med ha igång mitt nya kar nästa helg hehe Citera
a.nilson Postat 17 april 2009 Författare Postat 17 april 2009 spännande =) då får vi se vem som bler klar först jag ska ju nämligen med ha igång mitt nya kar nästa helg heheväntar fortfarande på att cirkulationspumpen ska komma i butik samt ljusrampen från tyskland. men jag SKA vara igång till nästa helg. har nån gammal ramp som ligger o samlar damm som får rycka in annars. fan ta den som ger sig. Citera
a.nilson Postat 24 april 2009 Författare Postat 24 april 2009 så imorgon ska det börjas med att fylla karet med osmosvatten.. bara en "liten" sak som saknas.. ca 40kg LS. får väl fixa det inom kort. sanden ska i imorgon. ljusrampen kom igår o pumparna kom idag. allt är testat nu o funkade iallfall då. bilder kommer inom kort. Citera
_Manne_ Postat 24 april 2009 Postat 24 april 2009 låter som du kommit en bra bit på vägen nu.! ska bli kul o se det live sen en gång.mvh manne Citera
Freddi Postat 24 april 2009 Postat 24 april 2009 Nu vill jag se bilder på en upp satt ramp !!!!Typ den du var och hämtade här igår !!!Har du testat rampen än?? Citera
a.nilson Postat 24 april 2009 Författare Postat 24 april 2009 Nu vill jag se bilder på en upp satt ramp !!!!Typ den du var och hämtade här igår !!!Har du testat rampen än??har testat ljuset men inte fläktarna. hittade skruven vi var av med den satt i tejpen. ska försöka titta en hållbara lösning på upphängningen oxå. Citera
Freddi Postat 24 april 2009 Postat 24 april 2009 Kanon att du hittade skruven.Får komma ner och kolla snart. Citera
a.nilson Postat 24 april 2009 Författare Postat 24 april 2009 Kanon att du hittade skruven.Får komma ner och kolla snart.Du är alltid välkommen. D vet du. Citera
a.nilson Postat 25 april 2009 Författare Postat 25 april 2009 Ska försöka fixa nya bilder ikväll. Citera
drakfisk Postat 25 april 2009 Postat 25 april 2009 har du testat seio i nu var tvungen o prova i badkaret fan va bra den e Citera
a.nilson Postat 25 april 2009 Författare Postat 25 april 2009 har du testat seio i nu var tvungen o prova i badkaret fan va bra den eska testa i kväll eller imorgon beroende på hur mycket vatten jag får i..tack för hjäpen med både pump o ställning. jävligt bra pris du fick till 2st för 2000:- hur fick du till d?? Citera
_Manne_ Postat 25 april 2009 Postat 25 april 2009 Anders.! lite bilder nu hade suttit fint.!mvh manne Citera
a.nilson Postat 25 april 2009 Författare Postat 25 april 2009 nya bilder. håller på att fylla upp karet med osmos vatten, det tar ju sin lilla tid. sanden o ljuset e på plats. Citera
Freddi Postat 25 april 2009 Postat 25 april 2009 Se där Herr Nilsson, nu börjar det likna nått !!! Citera
a.nilson Postat 25 april 2009 Författare Postat 25 april 2009 Se där Herr Nilsson, nu börjar det likna nått !!!saknar några hundra liter vatten o ett antal kg LS bara.. men d ska väl kunna vara riktigt igång inom kort hoppas jag.. Citera
amatören Postat 25 april 2009 Postat 25 april 2009 snyggt anders....skall bli skoj att komma ner till dig nån gång och se det med vatten i!! och annat levande så klart!! Citera
a.nilson Postat 4 maj 2009 Författare Postat 4 maj 2009 var idag o hämtade LS på håkanstorp samt avriningskam. skulle dock behöva ca 20kg LS till. annars e alla pumpar,rör o belysning klart. ska fixa 100l vatten imorgon o försöka rengöra lite LS från det förra karet. som ni märkt så har allt blivit "lite" försenat men man ska ju skynda långsamt heter det.. Citera
a.nilson Postat 7 maj 2009 Författare Postat 7 maj 2009 ny bild. Har fått i nu LS o nästan allt vatten. imorgon kör kickstarten igång.:nya bilder: Citera
Freddi Postat 7 maj 2009 Postat 7 maj 2009 Läckert Anders !!Lite tid till sen är det snart befolkat också !! Citera
a.nilson Postat 7 maj 2009 Författare Postat 7 maj 2009 Läckert Anders !!Lite tid till sen är det snart befolkat också !!räknar med ca 2v innan d första invånarna kommer i.ev blir det en lite om möblering ihelgen. är inte riktigt nöjd med upplägget än.. Citera
a.nilson Postat 11 maj 2009 Författare Postat 11 maj 2009 nu är "kickstarten" igång på zeoviten. inne på dag 2 nu redan börjar d komma lite bruna kiselalger på stenarna. dröjer ytterligare 7dagar innan första fisken o korallerna kommer i. Ang Seio polario pumpen kan jag bara konstatera att den gör sitt jobb väl. har fått ställa ner den till 3/4 annars flyger sanden iväg. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.