a.nilson Postat 5 augusti 2011 Författare Postat 5 augusti 2011 Då har man precis bytt ca 100l vatten. Provar just nu DJ:s salt. Citera
a.nilson Postat 12 augusti 2011 Författare Postat 12 augusti 2011 Cyanon har börjat återvända så det blir till att öka lite zeostart o zeobak. Imorgon blir det till att byta vatten. Citera
a.nilson Postat 18 augusti 2011 Författare Postat 18 augusti 2011 Äntligen börjar cyanon backa igen. Skulle tro att nån dag till sen är det borta igen. Citera
Tweeny Postat 18 augusti 2011 Postat 18 augusti 2011 från icke zeovit till zeovit (ca 1½mån mellan bilderna)[ATTACH=CONFIG]59503[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]59504[/ATTACH]OJ...vilken skillnad....vi kommer också köra med ZEOvit ser det ut som just nu....o efter att ha sett dehär bilderna så kommer vi Verkligen att köra med ZEOvit. Citera
a.nilson Postat 18 augusti 2011 Författare Postat 18 augusti 2011 OJ...vilken skillnad....vi kommer också köra med ZEOvit ser det ut som just nu....o efter att ha sett dehär bilderna så kommer vi Verkligen att köra med ZEOvit.Det krävs lite disiplin med doseringarna bara. Citera
a.nilson Postat 1 september 2011 Författare Postat 1 september 2011 bytte 2 rör imorse, det fick bli ATI:s 15000kelvin. det växer på ganska hyffsat när man jämför med lite äldre bilder. har även starka funderingar på att byta ut min t5-ramp mot AI-LED som jag har över bläckfisk-karet. Citera
a.nilson Postat 9 september 2011 Författare Postat 9 september 2011 senaste invånaren som fått flytta in är en Acanthurus olivaceus. riktigt snygg o fick direkt stryk av min sohal, så nu vet alla i karet vem som fortfarande är kung. Citera
a.nilson Postat 11 september 2011 Författare Postat 11 september 2011 Blev ett vattenbyte idag på ca 90l o passade då även på att byta ut zeoreaktorn mot en KZ samt det aktiva kolet. Ska försöka fixa lite nya bilder. Citera
a.nilson Postat 18 september 2011 Författare Postat 18 september 2011 nya KZ-reaktorn verkar göra sitt jobb lite bättre än den förra. gjorde ett VB på ca 75l idag samt blandat 1L kalium. Citera
Sune Postat 18 september 2011 Postat 18 september 2011 Vad använder du för att blanda kalium tillsatts?? Och var köper du det Att använda KZ´s känns sissådär när man har hög förbrukning..Mvh Danne Citera
a.nilson Postat 18 september 2011 Författare Postat 18 september 2011 Köpte ett kitt på DO för att testa. Det ser ut att kunna räcka ett år eller två. Citera
a.nilson Postat 26 september 2011 Författare Postat 26 september 2011 Blev ett vattenbyte på ca 100l. såg igår att osmosvattnet trängde genom skilljeväggen till sumpen ca 25-30cm upp från bottenglaset. Det var inte spec mycket men nu när facket ändå är tömt så är det lika bra att fixa det. ska ta mig i kragen ikväll o ta lite nya bilder. Dock har cyanon kommit tillbaka. Citera
a.nilson Postat 26 september 2011 Författare Postat 26 september 2011 lite nya bilderca 2mån mellan bilderna. Citera
a.nilson Postat 26 september 2011 Författare Postat 26 september 2011 Snyggt som vanligt!tackar. är inte riktigt nöjd ännu, har för mycket "ledigt utrymme" kvar. svårt att verkligen hitta det där lilla extra. sen måste jag skaffa en bättre kamera. Citera
a.nilson Postat 26 september 2011 Författare Postat 26 september 2011 Najs!Fina bilder !!tack, tack. Citera
Edward Postat 26 september 2011 Postat 26 september 2011 tackar. är inte riktigt nöjd ännu, har för mycket "ledigt utrymme" kvar. svårt att verkligen hitta det där lilla extra. sen måste jag skaffa en bättre kamera. Tjaaa blir man någonsin riktigt nöjd? Citera
a.nilson Postat 26 september 2011 Författare Postat 26 september 2011 Tjaaa blir man någonsin riktigt nöjd? tror knappt det. man vill alltid ha mer o större kar. just nu känns det som att dessa 2 är gänsen för vad det rummet klarar utan att behöva fixa med ventilationen. Citera
Edward Postat 26 september 2011 Postat 26 september 2011 Jo de är klart de blir varmt och fuktigt, luftavfuktare? Citera
a.nilson Postat 26 september 2011 Författare Postat 26 september 2011 Jo de är klart de blir varmt och fuktigt, luftavfuktare?Lutar mer åt att borra hål i väggen utåt. Citera
a.nilson Postat 26 september 2011 Författare Postat 26 september 2011 Japp men det är lite mer jobb än att ställa in en avfuktare. Å andra sidan så är det oxå en hållbar lösning om jag även sätter en fläkt som suger ut värmen o den fuktiga luften när jag väl vill/behöver det. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.