a.nilson Postat 10 oktober 2011 Författare Postat 10 oktober 2011 har kommit lite nya invånare o i slutet av vecka kommer det lite mer. slänger upp lite bilder på det ny ögongodiset då.bla. Turbinaria & gul Hysterix Citera
Edward Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Trevligt!... Men pics or it didn't happen Citera
a.nilson Postat 10 oktober 2011 Författare Postat 10 oktober 2011 Trevligt!... Men pics or it didn't happen Kommer innan helgen då det andra oxå är på plats. Citera
a.nilson Postat 16 november 2011 Författare Postat 16 november 2011 Tickar på som vanligt här hemma, bytte alla rör till T5-rampen för nån vecka sen. Idag var man ledig o fick då passa på att byta vatten i båda karen. Funderar mer o mer på att gå över till LED över detta kar oxå. Just därför kollas det extra mycket på vad som skiljer alla åt. Citera
_Manne_ Postat 16 november 2011 Postat 16 november 2011 Tickar på som vanligt här hemma, bytte alla rör till T5-rampen för nån vecka sen. Idag var man ledig o fick då passa på att byta vatten i båda karen. Funderar mer o mer på att gå över till LED över detta kar oxå. Just därför kollas det extra mycket på vad som skiljer alla åt.Vilka märken tittat du på ? Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
a.nilson Postat 16 november 2011 Författare Postat 16 november 2011 Vilka märken tittat du på ? Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkTittar på de flesta o jämför med AI som jag annars är nöjd med. Citera
_Manne_ Postat 16 november 2011 Postat 16 november 2011 Tittar på de flesta o jämför med AI som jag annars är nöjd med.Kollat på ecotech's ? Verkar vara hemskt ställbar med dom olika chipen.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
a.nilson Postat 16 november 2011 Författare Postat 16 november 2011 Kollat på ecotech's ? Verkar vara hemskt ställbar med dom olika chipen.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using TapatalkTycker den är för liten för min del. Citera
_Manne_ Postat 16 november 2011 Postat 16 november 2011 Tycker den är för liten för min del.Förstår din tanke, dock OM man ser till antalet Watt den ger så är det nästan två AI ramper.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
a.nilson Postat 16 november 2011 Författare Postat 16 november 2011 Förstår din tanke, dock OM man ser till antalet Watt den ger så är det nästan två AI ramper.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using TapatalkTyckte den såg mycket klenare ut när jag tittade på den i Danmark. Funderar på maxspect mazarra p-serien alt AI. Citera
_Manne_ Postat 16 november 2011 Postat 16 november 2011 Då har du sett den live ? , AI känner du ju till , nästan så AI borde komma ut med en uppdaterad version snart med fler LEDs à rött o grönt som verkar super poppis nu.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
a.nilson Postat 16 november 2011 Författare Postat 16 november 2011 Fanns på decocean sist jag var där, tycker den var mer lämplig för mindre nano-kar. Kan inte mer än hålla med dig ang AI, större enhet med fler dioder o i fler färger. Citera
a.nilson Postat 24 november 2011 Författare Postat 24 november 2011 Ska försöka hinna lägga ut lite bilder ikväll. Har tillkommit o växt på del. Planerar ett vattenbyte ikväll på båda karen i ev diverse tester om jag orkar/hinner. Citera
a.nilson Postat 24 november 2011 Författare Postat 24 november 2011 lite bilder innan det släcktes helt, så det fick bli i lite lätt blåljus. (fotat med mobil) Citera
_Manne_ Postat 25 november 2011 Postat 25 november 2011 Snyggt! Anders , fina ricorMed vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
a.nilson Postat 27 november 2011 Författare Postat 27 november 2011 tackar. ricodeorna verkar trivas o ökar på med antalet munnar hela tiden. Citera
a.nilson Postat 27 november 2011 Författare Postat 27 november 2011 råkade bryta några koraller idag när jag "pillade" i karet så fragghyllan fick monteras. Citera
a.nilson Postat 29 november 2011 Författare Postat 29 november 2011 nån som vet vad detta är för en snäcka? den tycks äta alger. ljusbrun med en gråaktig sköld på ryggen. har likadana i andra karet fast då även helsvarta. Citera
a.nilson Postat 30 november 2011 Författare Postat 30 november 2011 Igen som vet vad det är för nåt? Citera
Clownen Postat 1 december 2011 Postat 1 december 2011 Snyggt kar Anders!Det är säkert en Stomatella:http://www.aquaticcommunity.com/SwSnails/Stomatella.phpÄter bra med alger och kan föröka sig i karet. Jag hade nog ett hundratal under en period och man ser dem mest på natten. Citera
a.nilson Postat 1 december 2011 Författare Postat 1 december 2011 Snyggt kar Anders!Det är säkert en Stomatella:http://www.aquaticcommunity.com/SwSnails/Stomatella.phpÄter bra med alger och kan föröka sig i karet. Jag hade nog ett hundratal under en period och man ser dem mest på natten.Tack tack!Det ser ut som den ja. Visst förökar den sig, har många i båda karen i knappt några alger. Citera
a.nilson Postat 3 december 2011 Författare Postat 3 december 2011 (ändrat) nu blir det LED inom mycket kort. T5-rampen vill inte längre som jag vill (gissar saltstänk)Det blev efter mycket velande AI sol super blue. Ändrat 3 december 2011 av a.nilson Citera
_Manne_ Postat 4 december 2011 Postat 4 december 2011 Härligt Anders , gissar 5 enheter? Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.