Gå till innehåll

Sunburst Anthias


goradl

Rekommenderade inlägg

Hej

Har problem med en Sunburst Anthias tror jag, den senaste veckan har den bara gömt sig under stenarna och ligger helt stilla och bara andas, jag har sett att den kommer fram lite grann när lyset slocknar. Tyvärr kan jag inte plocka upp den utan att riva hela stenuppsättningen i akvariet, och det gör man ju bara i nödfall, är det någon som vet något vad det kan vara tacksam för svar. Har sökt men inte hittat något liknande beteende.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tjena Göran

man kan hitta ofta hitta den hjälp man behöver men hjälp av google. Jag googlade på Sunburst anthias behavior och fick fram den här sidan.

om du har svårt för engelska kan du ta hjälp av googles översättare.

Nu till det jag kom fram till.

På sidan läste jag att de gillar att vara i stim och rekommenderas endast för experter. De gillar också att hålla till vid klippöverhäng och nära grottor.

Det står också att de är känsliga mot koppar, behöver ha bra underhåll och att det bör tillsättas vitamin lösning veckovis till vattnet eller maten.

Hoppas det här är till någon hjälp. Jag är en nybörjare så lita inte blint på det jag har att komma med :)

lycka till med din Anthias!

Mvh. Nino

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Tack för ditt svar men jag hade också läst liknande info på andra sidor, men det jag menade var att jag inte hittat något specifikt om just detta beteende om att den verkar gömma sig under stenen, slängde ut frågan för att se om någon haft något liknande beteende. Jag har fler Anthias i karet,

och vet att den är svår med maten blandat annat.

Och närå engelskan funkar bra jobbar på ett Amerikanskt företag där Engelska är huvudspråket :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sunbursten är en mycket försiktig fisk. Den är mycket skygg. Normalt sett när en fisk uppträder på det sätt du beskriver så kan man misstänka sjukdom - jag vet dock inte i detta fall. Har du sett den äta under tiden den uppträtt på detta sätt? Har du haft den länge?

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...