Gnarkill Postat 23 april 2009 Postat 23 april 2009 Jag har Mätt mitt PH och Kh nyss och det är jäkligt lågt enligt testetPh: 7,5Kh: 4Hur ska ja göra för att få upp ph och kh? korallerna ser hängiga och trötta ut samt xenian ser ut som att den håller på att dö bort helt/Tom Citera
Gnarkill Postat 23 april 2009 Författare Postat 23 april 2009 Nej det är Sera test kit.fiskarna flämtar och korallerna ser allmänt kassa ut. och xenian som ja stoppa ner i karet i går slog ut på en gång och såg bra ut men nu under natten så ser det bara skit ut alltJag kör med ett clown hotell.det är dock inte mitt första kar. Citera
Laggeman Postat 23 april 2009 Postat 23 april 2009 Jag tror Jimmy menade att du kunde tillsätta Saliferts KH och pH-buffer...Men först och främst skulle jag göra ett vattenbyte på 50% och mäta sen igen.Passade på att flytta tråden till Kemi och vatten, där du hade den förra tråden. Citera
Wiking Postat 23 april 2009 Postat 23 april 2009 Jag skulle också gjort vattenbyte och därefter börja använda kalkvatten som ersättning för avdunstat vatten. Citera
Gnarkill Postat 23 april 2009 Författare Postat 23 april 2009 okej ja nu har jag gjort ett 55% vattenbyte och ska invänta och se hur det ser ut i karet.Men Xenian bättrar sig inte i alla fall, den ser fortfarande ut som att den dör. Citera
loscars Postat 23 april 2009 Postat 23 april 2009 Gen den en chans. Fast det är klart, ibland kan det vara av ondo att rätta till saker för fort :o/ Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.