Ragman Postat 9 maj 2009 Postat 9 maj 2009 jo inte mycket o göra dock då man hellre har både en impeator och en idol istället för några knappar Citera
amatören Postat 9 maj 2009 Postat 9 maj 2009 jo så klart har jag hellre fiskarna än knapparna....men mina knappar var stora som 5or i utslaget tillstånd....därför är jag ledsen över dom Citera
mrmugg Postat 10 maj 2009 Författare Postat 10 maj 2009 Nu e det värre med min lilla imperator. han e mycket dassigare idag och håller sig lite undan från dom andra 2 fiskarna.. har även agt märke till att ena ögat e grumligt. har matat och han äter som vanligt. gillar doch inte att han gömmer sig sådär det e inte likt honom han brukar simma aktivt ska ta en bild nu direkt så får ni se. Har haft uv-c på dygnetrunt sen jag var pch lånade det.kan inte se någon skilnad på det andara som lever i karet tex räkor sniglar sjöstjänron korall. allat annat verkar må fin fint.bild kommer straax Citera
mrmugg Postat 10 maj 2009 Författare Postat 10 maj 2009 dassig som tusan tacksam för all hjälp Citera
amatören Postat 10 maj 2009 Postat 10 maj 2009 tråkigt att säga men så såg min ut ett par dagar innan han gick vidare. Det var det jag menade med slemigtskin Citera
mrmugg Postat 10 maj 2009 Författare Postat 10 maj 2009 oki men det ser inte slemigt ut utan mer som han har tappat färgen. nej nu vill jag inte att han ska gå bort han e "var" ju så fin.. Citera
Ragman Postat 10 maj 2009 Postat 10 maj 2009 hmm jo omfärgningsförloppet verkar ju gå lite för snabbt så jag börjar undra om det kan va nåt annat ?? nu ser det ju lite annorlunda ut inte direkt som en omfärgning längre Citera
amatören Postat 10 maj 2009 Postat 10 maj 2009 Märker du om ett par dagar till en vecka.Mitt händelseförlopp: fin och aktiv, börjar bli "slemig", mer "slemig" och mindre aktiv, Simmar gärna in och gömmer sig, ligger gärna och gömmer sig och ser ut som han inte får luft, när han gör det så är det kanske 2-3 dagar kvar....vad har du för salthalt? Citera
mrmugg Postat 10 maj 2009 Författare Postat 10 maj 2009 Märker du om ett par dagar till en vecka.Mitt händelseförlopp: fin och aktiv, börjar bli "slemig", mer "slemig" och mindre aktiv, Simmar gärna in och gömmer sig, ligger gärna och gömmer sig och ser ut som han inte får luft, när han gör det så är det kanske 2-3 dagar kvar....vad har du för salthalt?Ahhh va f-n stämmer hyfsat in på honom.. ajaj inte bra detta frågan är vad tusan det är som han har fått? har spanat runt lite överallt men kan itne hitta nått som stämmer in helt på detta. Citera
mrmugg Postat 10 maj 2009 Författare Postat 10 maj 2009 ska kola nu men jag har alltid legat på 1.023 och det anser inte jag vara förlågt Citera
mrmugg Postat 10 maj 2009 Författare Postat 10 maj 2009 så nu är det mätt. 1.023 vid 25 grader. och det e ju helt klart oki Citera
mrmugg Postat 10 maj 2009 Författare Postat 10 maj 2009 ska göra ett vattenbyte nu direkt tänkte jag. gör på 10% idag och 10%imon Citera
amatören Postat 10 maj 2009 Postat 10 maj 2009 ok jag hade nog höjt salthalten lite oxå....inte för att den är låg igentligen. jag kollade mitt salt med en viparm innan och trodde att det låg på 24 men när jag fick hem riktiga grejor så visade den bara 21 är ganska säker på att det tog död på mina imperiatorer.Lycka till hoppas att du klarar det. Citera
crille Postat 10 maj 2009 Postat 10 maj 2009 ok jag hade nog höjt salthalten lite oxå....inte för att den är låg igentligen. jag kollade mitt salt med en viparm innan och trodde att det låg på 24 men när jag fick hem riktiga grejor så visade den bara 21 är ganska säker på att det tog död på mina imperiatorer.Lycka till hoppas att du klarar det.låg salthalt är bara bra för fisken, dom andas lättare då, tex nären handlare får hem en import så är det låg salthalt som gäller Citera
mrmugg Postat 10 maj 2009 Författare Postat 10 maj 2009 äter den?, låg salthalt är bara bra för fisken!!jo den äter har sätt den ta artemia idag och pellets igår. angående salthalten så är den väll knappast för hög för fiskar. med tanke på att jag även har LPS i karet så borde väll heller inte salthalten gå mycket lägre?? Citera
mrmugg Postat 10 maj 2009 Författare Postat 10 maj 2009 kanske ska försöka sänka det till 1.021 om det låter vetttigare? kan ju göra detta vid mina vattenbyten Citera
amatören Postat 10 maj 2009 Postat 10 maj 2009 vad bra att du vet.....då slipper jag berätta om mina erfarenheter.Bara tänkte att iom att jag har förlorat två med lågsalthalt och har en tredje nu med 25 i salt som lever och frodas....så kunde det hjälpa....men det var ju dumt av mig.... Citera
crille Postat 10 maj 2009 Postat 10 maj 2009 nä, jag skulle kört på samma salthalt, men försök att"punktmata" den ofta, viktigt den får näring! Citera
mrmugg Postat 10 maj 2009 Författare Postat 10 maj 2009 oki då ska jag mata lite tätare till honom Citera
crille Postat 10 maj 2009 Postat 10 maj 2009 vad bra att du vet.....då slipper jag berätta om mina erfarenheter.Bara tänkte att iom att jag har förlorat två med lågsalthalt och har en tredje nu med 25 i salt som lever och frodas....så kunde det hjälpa....men det var ju dumt av mig....sorry, var inte min mening att trampa dig på tårna.men jag tror inte låg salthalt dödat dina fiskar, fiskenskropp får jobba mindre vid låg salthalt (osmotiska trycket)därav att handlare och importörer håller lägre salthalt!! Citera
Ragman Postat 10 maj 2009 Postat 10 maj 2009 japp låg salthalt håller man ju när fiskarna är sjuka. dock så tycker ju inte korallerna om det så ett karantänskar är ju att föredra om man ska sänka salthalten. kan aldrig tänka mig att det är orsaken att fisken dör på en salthalt på 1.021 jag fick nåt tips om att man kunde gå ner på 1.019 tom när man kurerade fisken Citera
pwin Postat 10 maj 2009 Postat 10 maj 2009 Det ser inte ut som om din imperator har prick. Jag har haft liknande problem i mitt akvarium tidigare med imperatorer från Indiska oceanen, dom blir flammiga och apatiska innan dom dör. Det verkar som om det är något i akvariet som gör dom sjuka. Det var därför jag frågade var den kom ifrån.Numera köper jag bara Imperatorer från Stilla havet och dom har aldrig drabbats av detta. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.