Gå till innehåll

dassig imperator.


Rekommenderade inlägg

har en liten fråga angående min imperator som har börjat se lite dassig ut svårt att få nån bra bild men ska försöka om en stund igen.

men jag ska försöka förklara hur läget är.

tycker att det ser ut som om det "svarta" håller på att bli genomskinligt om ni förstår vad jag menar ser lite ut som om han "tappar" färgen. även lite grumlig i stjärtfenan.

dock har han god aptit och simmar aktivt runt.

har funderat på vitaprick men Nja ser inte ut som prickar som jag tidigare haft i mitt söt vatten utan mer som grummligt.

han var först i tanken.

sista dagarna har jag lagt ner 2 ocellaris och en gul kirurg. även 2 st euphyllia.

kan det vara så att han har blivit lite stressad nu när det kommit ner mer i tanken. har inte sätt att kirurgen e på han iaf och fenorna är hela.

Dom verkar inte var på varandra.

någon som kan tänkas ha orsak. vatten ska bytas idag när sonen somnat kanske hjälper till. ska gå och se om jag kan få en bra bild nu..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 99
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Bilden tyder inte på någon slags vita prick, tvärtom. Jag tror han visar små tecken på att börja färga om. Den fina svarta och vita färgen börjar mattas ut på dem och de kan se allmänt dassiga ut under omfärgningen. Först börjar färgerna mattas ut, sedan blir den vitare på ryggfenan och huvudet, sedan börjar sakta de vita linjerna spricka upp för att med tiden ersättas av horisontella linjer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har också en i samma storlek och man ser på den också att den börjar visa lite tecken på omfärgning. dock väldigt lite änsålänge :) . gillar den skarpt i svart o vitt utförande . men fiske o fiskar fick in en utfärgad i torsdags o den e djävulskt snygg :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ser det ut som han är slemig på huden??

Hade 2 stycken som blev dassig i färgerna (bleka) och var vitslemig på kroppen.....dom dog inom en vecka!

Tycker dock inte att det ser ut att vara så på din bild men det är lite svårt att se!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nej jag har inte lagt märke till nån slem på huden. doch ahr den inte vart såhär specielt länge 2-3 dagar bara. kan heller inte säga att den har blivit blek utan mer att det har blivit annan fär och lite transparant så att säga.

ja skumt e det iaf.

nej tyvärr vet jag itne vart den kommer ifrån men ska kolla upp det.

tack för svaren

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

oki vi får väll hoppas på det. har funderat på sjukdom men han äter och är inte det minsta inaktiv snarare tvärtom. han och min gula kirurg verkar tom ha inlett nått slags förhållande hänger med varandra som värsta polarna. ligger i samma håla och degar på nätterna.. mysigt men skumt..

tack för all hjälp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bilden tyder inte på någon slags vita prick, tvärtom. Jag tror han visar små tecken på att börja färga om. Den fina svarta och vita färgen börjar mattas ut på dem och de kan se allmänt dassiga ut under omfärgningen. Först börjar färgerna mattas ut, sedan blir den vitare på ryggfenan och huvudet, sedan börjar sakta de vita linjerna spricka upp för att med tiden ersättas av horisontella linjer.

låter som att det kan stämma för det är mest över ryggfenan och övre delen av huvudet som har börjat blekna..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När en imperator håller på att färga om blir dom dassiga. Det börjar vid 99,5% vid huvudet och följer sedan utmed kroppen. En del imperatorer färgar fort om redan vid den storleken du har medans andra kan det gå ett bra tag innan de färgar om beroende på om det är någonting som stör dem i akvariet. Jag tror dú kan vara lugn!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

min ser snart likadan ut ;) den färgar helt enkelt om. övre ryggfenan är det som börjat bli genomskinlig på min. du behöver nog inte oroa dig alls om detta ;) bara att vänta på att du får en färggrann imperator :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

min ser snart likadan ut ;) den färgar helt enkelt om. övre ryggfenan är det som börjat bli genomskinlig på min. du behöver nog inte oroa dig alls om detta ;) bara att vänta på att du får en färggrann imperator :)

jo man börjar bli lite lugnare nu iaf för imperatorn.

nu e det min lille kirurg som har fått prick var uppe hos Da Trucka idag och lånade till mig ett uv-c som jag nu har installerat i tanken. ska få gå där ett tag nu. det tackar vi för. fick även med mig en liten fragg hem "bild kommer". kul med hjälpsamma mäniskor.

ja nu e det bara att vänta ut imperatorns omfärgning ska bli spännande att följa detta. måste ju säga att det e lite synd att den färgar om då den är otroligt vacker som ungfisk. doch även vacker som utfärgad men måste säga att ungfisken e speciell i mina ögonb iaf.

japp nu håller jag tummarna för att jag får bukt på pricken.

ha det gött nu ska jag sova

tack för all hjälp alla

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att dom andra stressar den är nog ganska minimal då imperatorn är kungen i karet, underbar fisk men som kan äta lite korall, ex har jag inte en enda knapp kvar, men den är häftig och se på och imponerande att den kan grymta, det trodde jag inte en fisk kunde.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag trodde jag hade nåt fel på vattnet för mina knappar i lilla karet slog ut fint som fan, men i stora karet drog dom ihop sig. så det tog ett tag innan jag kom fram till orsaken :). märkte det när jag köpte kleinin till lilla karet då drog knapparna in sig likadant som i stora karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...