Gå till innehåll

Vilken mat ger du?


thomas5547

Rekommenderade inlägg

Jag matar mina fiskar med OSI flingfoder- spirulina och vanliga. Julian Sprungs alger , röda gröna och lila. väldigt bra för kiruger, mina älsakar det, de får varge dag av det. I övrigt så matar jag med mysis,artemia,räkmix och även någon gång i veckan levande artemia.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag försöker att variera! Mysis, Artemia, Nori, Broccoli, Tetra marin flingor, OSI Spirulina pellets, SERA marin granulat (ibland även fiskbullar när jag matar på clownerna!).

Men varje daggerjag dem Artemia (fryst) och Nori.

Jag har kirurger, Kejsare, fjäril, clowner och salarias.

Korallerna får bara den detrius som rörs upp av mig då jag städar! Kanske nån lyckas fånga lite artemia! Jag har mest SPS koraller, några läder, en Capanella och Xenia/Clavularia!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Fiskar: Mysis, små tångräkor, musselbitar, blåstång (till kirurgen), små krossade kobbongar, sandmaskbitar och vid tillfälle spigg- ochplattfiskbitar, artemia, räkmixvariant med mysis, tångräkor, blåmusslor, kobbongar,strandkrabbor, fiskbitar, blåstångoch grönslemalg. Har även matat med bläckfiskbitar nån gång ibland.

Just nu har jag 1 clownpar, 1 gul kirurg, 1 läppfisk, 1 dottyback.

Koraller, Tridacnoroch övriga filtrerare: Vildfångat zooplankton i "lagom" storlek, musselbitartill vissa LPS koraller, fryst zooplankton och phytoplankton från flaska. Har även prövat jästblandningar med inget vidare resultat. Håller nu på att blanda till "Eric Bornemans coralfood" för att se om det gerbra resultat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...