Gå till innehåll

Guppy hotell 58 liter


TARP

Rekommenderade inlägg

Hej!

Är helt ny innom saltvatten, har bara haft sött innan. Har nu skaffat ett litet guppy hotell på 58 liter. Det har varit igång i ca 1,5 månad, i det har jag levande sand, 7 kg levande sten, 1 räka, 2 turbosniglar, 2 eremiter, 2 clowner och 2 damseller. Undrar nu om jag kan trycka ner nåt mer i det. Skulle man våga slänga ner en liten bläckfisk? När är det dags att slänga ner anemoner? Alla vattenvärden är tipptopp! Har ni något tips på något roligt (utöver det vanliga) man kan stoppa ner.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag har läst mig till här så bör man inte stoppa ner någon anemon förens karet är ordäntlig inkört (6mån - 1år) eller eventullt längre.

Läs på så mycket du kan och lite till på det.

Finns säkert några andra med betydligt mer erfarenhet än vad jag har som gärna svara.

Jag har valt att sattsa på en korall som heter ruphyllia istället.

Garanterat lättare att sköta och betydligt längre livslänge sen att den liknar en anemon är ju bara ett plus :)

Pistolräka och en räkgobi är att rekomendera (roliga djur), riktigt fina och ett trevlig inslag i karet.

/Nicke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...