Gå till innehåll

Belysning


sven-Åke

Rekommenderade inlägg

Hej Sven-åke Här.

Nystartad På Salt 4veckor Sedan.startade Upp Med Ett 60lit För Att Läramig.

Jag Hade Tänkt Mig Om Ettpar Månader Starta Upp Större 350-500 Lit.min Fråga är Hur

Mycket Belysning Behöver Man För Att Djuren Annemoner O Dyl Skall Trivas,samt Hur

Mycket Pump Flöde Behövs.tacksam För Tips. Salt är Mycket Trevligt Samt Detta Forum är Ju Helt Kanon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Sven-åke. Välkommen till Svg... pump flödet kan vara både 20 och 30 ggr akvariets volym. så 7000 liter timmen på ett 350 liters. kör själv 4500 liter i mitt 200 liters för tillfället. körde innan med 6500 - 19000, men ena pumpen gick sönder... belysning är väl räknat 1 eller 2 watt per liter har jag hört, men det viktiga är väl att ljuset når ner på bottnen om du ska ha nån ljuskänslig korall eller nåt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej och varmt välkommen till guiden!

:W:

I denna delen utav forumet hittar du väldigt mycket information som man kan ha nytta av som nybörjare. Sök igenom denna delen utav forumet också så lär du hitta en hel del som startar upp kar på ca 60 liter, ett standardmått tex är 54 liter som flera har kört igång med, clownhotell på 58 liter är också populärt.

Att skriva på det sättet du gör med stor bokstav i början på varje ord uppfattas ofta som jobbigt att läsa, så ifall du vill få ut maximalt med svar på dina frågor är mitt tips att du skriver normalt med stor bokstav i början på meningen och avslutar med punkt, frågetecken eller utropstecken när det krävs. :)

Jag hoppas du kommer trivas här på guiden!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...