redtroll Postat 7 maj 2009 Postat 7 maj 2009 Jag har precis flyttat in i en nyrenoverad lägenhet, inte ett spikhål någonstans.Det är dags att hänga upp min ljusramp en Ocean Light, och jag vill helst inte borra i taket.Finns det någon ställning som man kan använda, förutom att sätt 'armar' ut från väggen? Citera
Laggeman Postat 7 maj 2009 Postat 7 maj 2009 Färdiga har jag inte sett någon, men se ifall du kan hitta en snäll plåtslagare som kan få ihop en till dig efter dina ritningar. Skicka ett PM, så kan jag kanske lösa det åt dig. Citera
NiXoN Postat 7 maj 2009 Postat 7 maj 2009 http://reefkeeping.com/issues/2009-04/diy/index.phpDen ser väl inte så tokig ut eller??//NiXoN Citera
redtroll Postat 7 maj 2009 Författare Postat 7 maj 2009 Ja, något liknande. Bortsett från att jag inte vill fästa i väggen.Ett alternativ skulle vara ett man har en ställning som vilar på akvariets kortsidor.Jag har sett en sådan lösning hos Zoogiganten i Lomma, men det var ett komplett paket. Citera
NiXoN Postat 7 maj 2009 Postat 7 maj 2009 Ja men kan du inte fästa den i bänken eller ha den fäst på en stödplatta under bänken?Annars så går det att bygga både en toppdel eller bärande bågar som inte är förankrade i väggen.//NiXoN Citera
maca Postat 7 maj 2009 Postat 7 maj 2009 jag gjorde så att jag fäste 2 st reglar i bakkant på bänken, sedan konsoler och ett hyllplan somjag fäste armaturen i för att slippa borra i väggen (vilket jag iofs gjort senare i alla fall :-) ) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.