Scubahawk Postat 23 maj 2009 Dela Postat 23 maj 2009 Hej.Jag har ju även hand om ett kar på 1000L drygt och idag när jag kom dit så hittade jag Clowntryckaren ,som var ca 10-15cm stor, fast i en SEIO Super Flow Pump på 10000L/h. Satt i "insugsgallret" på sidan. Kan det vara så att den faktiskt fastnade/sögs fast eller kan något annat ha fått den att gå bort?Tog tester och inget verkade galet.Salt=1,025-1,026Celcius=ca 26 graderCa=400 -SalifertMg=1320 -SalifertkH=6 -ELOS (tilsatte 9 skedar Tiplebuffer från Tropic MArine)pH=ca 7,7 -SalifertNitrat= ca 50 -SalifertNitrit= 0PO4= 0,03-0,1-En tyst minut tillägnad ClowntryckarenHar den monterad som på bilden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 23 maj 2009 Dela Postat 23 maj 2009 Den var nog död innan den fastnade - eller kraftigt försvagad.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 23 maj 2009 Dela Postat 23 maj 2009 Ja, så starkt är inte insuget på de pumparna, jag har haft två stycken själv.Tråkigt på tryckaren! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Scubahawk Postat 23 maj 2009 Författare Dela Postat 23 maj 2009 Ok. Någon som kanske har någon aning om vad som skulle kunnat orsakat hans försvagning? Alla andra invånare verkar må bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.