Gå till innehåll

Clown och Anemon


milk

Rekommenderade inlägg

Har två clowner i mitt akvarium och köpte samtidigt en anemon (de var inte i samma akvarium i butiken). Nu har anemonen gömt sig inuti en grotta och clownerna har fattat tycke för min goniopora, eftersom den verkar väldigt känslig för beröring så undrar jag om det kommer att stressa den? är bara ibland den är fullt utslagen för att min kirurg kan vara lite häftig i simtagen och då drar den ihop sig :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr är det stor risk att clownerna kommer stressa den såpass att den stryker med till slut, clowner kan ofta välja en Goniopora före en anemon också så även om din anemon kommer fram så betyder det inte att clownerna överger gonioporan :(.

Sälj/byt in den mot något annat om dom inte lämnar den snart.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med Crillo, har hört att clowner kan ha lätt att se Goniopora som värd.. o i vissa fall funkar det, men vissa fall kan det gå så pass illa att den stryker med helt.. så jag håller med om att du bör hålla koll på den och om det blir för mycket stress så bör du byta in den mot annat..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vill ju gärna ha kvar den eftersom den är väldigt fin :-) men ska se vad jag kan göra för att den ska få vara ifred. den är ju rätt känslig som sagt så om den aldrig riktigt slårut helt kanske den itne får de ljuset den behöver.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vill ju gärna ha kvar den eftersom den är väldigt fin :-) men ska se vad jag kan göra för att den ska få vara ifred. den är ju rätt känslig som sagt så om den aldrig riktigt slårut helt kanske den itne får de ljuset den behöver.

jo dom e fina.. men vad har du för ljus nu??? vore juh synd om den gick o dog för dig. men du få hålla lite koll där, så hoppas ja att det löser sig för dig..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...