Puttegusten Postat 31 maj 2009 Dela Postat 31 maj 2009 Hej! När ska man fylla på den levande sanden vid en uppstart? Har läst att man ska fylla på en viss mängd vatten innan eller är det bara att lägga i den först och börja påfyllningen av vattnet? Mv: Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 1 juni 2009 Dela Postat 1 juni 2009 bäst att lägga i sten o fylla i vatten först:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dalmasen Postat 1 juni 2009 Dela Postat 1 juni 2009 Jag körde mitt kar med bara sten i ca två veckor innan jag lade i sanden. Fördelen med detta skall enligt uppgift vara att ev. "skit" från stenen som kastas ut under inkörningen blir lättare att suga upp och inte lägger sig i sanden. Jag har dock läst många trådar här på forumet om folk som lägger i sanden samtidigt med stenen och det verkar ju funka det med... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norgren Postat 1 juni 2009 Dela Postat 1 juni 2009 Kör i det samtidigt annars lär du ju få två nitrittoppar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 1 juni 2009 Dela Postat 1 juni 2009 Den levande sanden har jag inte uppfattat som att den innehåller så pass mycket levande som kan dö så det gör någon större skillnad om man tar i det i samma veva som stenen eller om man väntar till senare.Det som gör att man får nitrittopp från den levande stenen är ju allt som dör på ytan under transporten, i sanden finns det inte mycket sådant förutom bakterier. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.