Puttegusten Postat 12 juni 2009 Postat 12 juni 2009 Hej!Ska köpa 15 kg levande sten nu i helgen och undrar om det gör nått att det får stå en vecka utan vatten? För jag ska börja fylla karet nästa vecka förhoppningsvis.. Tänkte om stenarna "dör" på nått sätt utan vatten kontakt en viss tid? Mvh: Putte Citera
Hotrider Postat 12 juni 2009 Postat 12 juni 2009 Jag tror nog de måste stå i vatten. Annars så antar jag att allt liv på dem dör. Citera
Bengan Postat 12 juni 2009 Postat 12 juni 2009 En vecka utan vatten är för lång tid utan vatten. Kan du inte lägga stenen i en balja med saltvatten och en cirkulationspump under tiden? Citera
Acke75 Postat 12 juni 2009 Postat 12 juni 2009 Om du har stenen utan vatten så länge kommer den garanterat inte vara levande längre...Har du inte möjlighet att ha den i saltvatten, t.ex. en stor balja med bra cirkulation tills det är dax? Om inte får du nog vänta med sten tills du börjat fylla akvariet. Citera
Puttegusten Postat 12 juni 2009 Författare Postat 12 juni 2009 Okej! Ja det det som fattas är levande sand bara.. allt annat har jag. Så jag kanske kan fylla upp akvariet och lägga i stenen och köpa sanden så fort jag kan? För sand kan man ju slänga i efteråt.. /Putte Citera
NephruruS Postat 12 juni 2009 Postat 12 juni 2009 sand ska man istortsett alltid slänga i efteråt så köp sten i helgen och sätt igång Sen kan du vänta tills nästa helg med att hälla i sanden om du känner för det Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.