wizz Postat 20 juni 2009 Postat 20 juni 2009 Såg till min förskräckels att en pose med aktivtkol spruckigt och en del lösa kolbitar far runt i karte bland sanden.Nu till min fråga är det farligt ? skall jag försöka fånga upp det elle kan jag låta det vara ? Citera
Vargklo Postat 20 juni 2009 Postat 20 juni 2009 Jag skulle inte vara bekymrad. Kol är ju ett organiskt ämne. Men du kan ju för all del suga upp de bitar du ser med en liten slanghävert om du vill. Citera
wizz Postat 20 juni 2009 Författare Postat 20 juni 2009 Tack.. Då oroar jag mig inte för det i kväll..Tar det vid nästa vatten byte... Citera
Christer T Postat 20 juni 2009 Postat 20 juni 2009 Enliten anekdot i sammanhanget.Jag upptäckte för några månader sedan att min skummare slutat skumma trots att den varit på reparation bara någon tid tidigare. När jag plockade isär den upptäckte jag att nålhjulet var helt igensatt av KZ aktivt kol som kom från en läckande filterbag. Kanske något att hålla koll på om du har aktivt kol far omkring i burken. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.