Gå till innehåll

Tångräka i saltburk (Ev till Drakfisk)


nuked_bunny

Rekommenderade inlägg

Har precis varit iväg o fångat Tångräkor (palaemon elegans) ca 4-5 cm långa.. trots att dom lever här i bräckvatten så verka dom trivas i min karantänsburk.. vågade inte stoppa i dom direkt i stora burken då det kanske finns spår av olja/bensin på dom (kan ha följt med en skvätt vatten trots att jag spolade igenom dom först).. e lite nojjig när det gäller sånt.. ska se om det kanske bryts ner i karantänsburken.. frågan är dock om det går att mata min drakfisk med dom sen? Eller om det finns risk att dom skadar draken med sina blåa klor? Sen undrar jag om det finns risk att dom skadar korallerna? eftersom dom bara lever bland tång och alger i vanliga fall.. fångde in ca 16-20 stycken, och alla e som sagt 4-5cm i storlek..

Tacksam för alla svaren..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar för länken, va riktigt intressant läsning om drakfisken,, verka som om tångräkan e nyttig mat för den.. sen sökte jag på tångräka där det stod intressant info att den skulle ha beteende som putsarräkan, vilket låter skoj.. men hur länge ska jag låta dom simma i karantänsburken för att vara säker på att inte dom har parasiter eller nått sånt? och hur ser man om dom har parasiter? hittade ingen direkt info om det..tänkte om du vet nått om just det..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...