Norgren Postat 25 juni 2009 Postat 25 juni 2009 På jakt efter en tunna eller två som rymmer runt 200l+. Var i hela friden hittar man det billigast? Funderar på att byta akvarium och vägrar hälla bort allt saltvatten då det tar 3 dagar för mig att få ihop samma mängd (för att inte tala om allt vatten som går bort i osmosen)Jag lånar gärna om någon har ståendes i stockholm Citera
Laggeman Postat 25 juni 2009 Postat 25 juni 2009 Ta dig till en zoo-butik och hör ifall du kan få köpa ett par 100-liters tunnor, sådana man får när man köper stora säckar med tex hundfoder. Passa på att byta iaf 1/3 vatten, så slipper du få med dig en massa smuts i vattnet, blir en del som virvlar upp när man tömmer karet och tar ut stenen.Tror även Bauhaus har sådana tunnor. Citera
Christer T Postat 25 juni 2009 Postat 25 juni 2009 Jag gjorde en mindre marknadsundersökning för ett tag sedan. Det slutade med att jag köpte en på Jula. Minns dock inte nu vad den kostade. Du skulle kunna låna den beroende på när du ska ha den. I nästa vecka måste jag börja fylla den med osmosvatten för att kunna lämna karet i tre veckor. Citera
Norgren Postat 25 juni 2009 Författare Postat 25 juni 2009 Blev Bauhaus.250:- för 170/200/250 liter med lock. Var så billigt så det kändes inte värt att kika vidare Citera
libben Postat 25 juni 2009 Postat 25 juni 2009 Jag har en på 240 liter från bauhaus. mjuk sak i grön plast.Fungerar bra för vattenbyte. Undrar om jag fått fel info och det är 250 liter i tunnan... hmm. Citera
Norgren Postat 25 juni 2009 Författare Postat 25 juni 2009 det kan faktiskt ha stått 240 men jag nöjde mig med 200 för på något vis kändes den en smula stabilare Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.