Puttegusten Postat 8 juli 2009 Dela Postat 8 juli 2009 Hej! Köpte mina första 2 clownfiskar idag men grejen var att dom i från början gick i 2 olika kar i affären.. Och när jag la i dom i mitt hemma så börja dom bråka nått oerhört så jag fick ta ur en av dom. kan det bero på att dom är av samma kön? Det var en ren chansning av mig att det skulle gå för det var just den sorten jag ville ha tag i, och han var osäker på i affären att det skulle gå. Men som sagt så gick det inte tyvärr Men om jag tex köper 2 st clownfiskar till nu som har gått ihop i ett kar och lägger i dom tillsammans med den jar har kvar nu, kommer den attackera dom? Läste en sak med att dom byter kön så det kanske är rätt svårt att könsbestämma dom? Mvh: Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted-m Postat 9 juli 2009 Dela Postat 9 juli 2009 Samma hände mig sa att jag ville ha 2 vanliga odlade clowner fick 2 sammets clowner som inte går ihop.Värst var ju att inte jag skulle ha dom utan en polare tog en vecka sen fick jag ena som var fen biten och mobbad.Har du en bild på dina clowner. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Halogen Postat 9 juli 2009 Dela Postat 9 juli 2009 Om det är sammetsclowner, så kan det vara svårt att få dom att komma överens. Annars med occelaris så låter det konstigt. Försök dela av karet med typ ett nät, så dom får vänja sig med varandra./PP Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norgren Postat 9 juli 2009 Dela Postat 9 juli 2009 Om de ska komma från 2 olika kar så måste storleken skilja rejält. Jag gjorde samma tabbe och blev inte upplyst om det. Slutade illa för den ena av den inom några få dagar... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 9 juli 2009 Dela Postat 9 juli 2009 Hur stora är de?Är de fortfarande små så finns det en chans att du kan ha dem tillsammans. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Puttegusten Postat 9 juli 2009 Författare Dela Postat 9 juli 2009 Okej. Ja grejen var att dom var precis lika stora.. Så det var nog det som var problemet då. Men det svåra är ju nu om ja ska stoppa i mer clowner, funkar det eller är det helkört? Och vad är det det bästa fodret till Clowner och Puttsaräkor? Har även en liten anemon nu.. äter dom artemia? Ha det fint./Putte Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Puttegusten Postat 10 juli 2009 Författare Dela Postat 10 juli 2009 Hehe, har en liten annan fråga. Kan en clownfisk bli blind ett tag efter man har tänt ljuset? För ja vet att när jag hade diskusar så var det så.. att dom blev förblindade av mörkret.. För den irrar runt precis som den inte ser nått.. Mvh: Putte Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 10 juli 2009 Dela Postat 10 juli 2009 Lika stora eller ej, hur stora är de? Det är lite grand det som avgör om de utveckalts till hane/hona ännu isf, eller om de har samma kön. Att de slåss kan också bara vara en inkörningsgrej, haft liknande problem själv med clownfiskar, men det har lugnat ner sig efter någon dag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Puttegusten Postat 12 juli 2009 Författare Dela Postat 12 juli 2009 Är det någon som har nått bra förslag på vad man kan ha ihop med clownfisk, alltså andra fiskarter? Inte så jättestora utan typ samma sice som clowner. /Putte Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norgren Postat 12 juli 2009 Dela Postat 12 juli 2009 En miljard varianter av damseller och sånt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 12 juli 2009 Dela Postat 12 juli 2009 Slemfiskar och smörbultar av olika slag? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 13 juli 2009 Dela Postat 13 juli 2009 Grammas, Dvärgkejsare, Läppfiskar (Gyltor) och Hökfiskar är några fler exempel. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.