Gå till innehåll

Clownfisk.


Puttegusten

Rekommenderade inlägg

Hej!

Köpte mina första 2 clownfiskar idag men grejen var att dom i från början gick i 2 olika kar i affären.. Och när jag la i dom i mitt hemma så börja dom bråka nått oerhört så jag fick ta ur en av dom. kan det bero på att dom är av samma kön? Det var en ren chansning av mig att det skulle gå för det var just den sorten jag ville ha tag i, och han var osäker på i affären att det skulle gå. Men som sagt så gick det inte tyvärr :(

Men om jag tex köper 2 st clownfiskar till nu som har gått ihop i ett kar och lägger i dom tillsammans med den jar har kvar nu, kommer den attackera dom? Läste en sak med att dom byter kön så det kanske är rätt svårt att könsbestämma dom?

Mvh: Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Samma hände mig sa att jag ville ha 2 vanliga odlade clowner fick 2 sammets clowner som inte går ihop.Värst var ju att inte jag skulle ha dom utan en polare tog en vecka sen fick jag ena som var fen biten och mobbad.Har du en bild på dina clowner.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. Ja grejen var att dom var precis lika stora.. Så det var nog det som var problemet då. Men det svåra är ju nu om ja ska stoppa i mer clowner, funkar det eller är det helkört? Och vad är det det bästa fodret till Clowner och Puttsaräkor? Har även en liten anemon nu.. äter dom artemia? :)

Ha det fint.

/Putte

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, har en liten annan fråga. Kan en clownfisk bli blind ett tag efter man har tänt ljuset? För ja vet att när jag hade diskusar så var det så.. att dom blev förblindade av mörkret.. För den irrar runt precis som den inte ser nått..

Mvh: Putte

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lika stora eller ej, hur stora är de? Det är lite grand det som avgör om de utveckalts till hane/hona ännu isf, eller om de har samma kön. Att de slåss kan också bara vara en inkörningsgrej, haft liknande problem själv med clownfiskar, men det har lugnat ner sig efter någon dag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...