Arcticreef Postat 11 juli 2009 Postat 11 juli 2009 Nu börjar arbetet med mitt icke-fotosyntetiska nano komma igång. Till returen kommer jag att använda slangar och utblås från Eheim (gröna grejor, ni vet). Kan dessa limmas med silikon eller skall jag använda något annat? Citera
Arcticreef Postat 12 juli 2009 Författare Postat 12 juli 2009 Borde du inte köra buntband?Iofs. Men jag vill absolut inte riskera något läckage. Dessutom, det handlar inte om något canisterfilter här som riskeras att göras obrukbart utan bara slangar till en returpump Citera
amatören Postat 12 juli 2009 Postat 12 juli 2009 värm slangen....tryck på och dra ett bunt band runt.....har aldrig läckt för mig. Annars borde väl pvc lim funka? Citera
PeterGG Postat 12 juli 2009 Postat 12 juli 2009 De slangarna har ju en sån schysst funktion att de greppar/krymper med tiden.. dvs om det läcker lite i början slutar det sedan.. har dock inte sett exakt hur det blir med saltvatten, kan tänka mig att det blir saltavlagringar i fogen med tiden.. ska bli kul och se/höra hur du gör, Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.