Guest NoName Postat 31 oktober 2004 Postat 31 oktober 2004 http://www.danmobility.se/product.asp?c=330920560&n=6782 20799&pn=678222260Någon som har provat använda denna som reflektor? Tänkte man kanske kunde klistra den inne i överlådan och på så sätt få ännu mer ljus att åka ned i karet... Någon som tror att det skulle bli skillnad? MH'n har givetvis reflektor men inte rören och MH'n "träffar" ju även sidorna på överlådan där en del ljus går till spillo... Citera
Mattias Postat 31 oktober 2004 Postat 31 oktober 2004 Funkar säker, kolla m din lokale skyltmakare han har säkert. Citera
Guest NoName Postat 31 oktober 2004 Postat 31 oktober 2004 För att få lite bättre pris tänkte du? Var F** svindyrt.. Undra hur ljuset blir reflekterat när det bara är blankt sådär och inte som en riktig reflektor...Mmmm kanske... Citera
zippo Postat 1 november 2004 Postat 1 november 2004 får du inte plats med en vanlig reflektor ? en sån där man klämmer löst på röret dom kostar ju inte så mycket,plus att dom är effektivare "mistänker jag" Citera
HyperBamse Postat 1 november 2004 Postat 1 november 2004 slå till har själv använd spegelfolie till mitt akvarium och klädde inte precis hela armaturens insida och det blev en jäkla skillnad plus att ingen fukt kom in förstörde armaturen.....enda nackdelen är väl att den tappade en del kraft efter 1 - 1½ år från vatten stänken.......sånd där som man får på täckglasen ibland... men ett fungerande tips till sånt är att köpa seras ph+.... fungerar väldigt bra.........ph+ och lite vatten på en tvättsvamp och allt är borta sen.... Citera
Guest NoName Postat 1 november 2004 Postat 1 november 2004 Zippo det tänkte jag inte ens på länka mig? *lazy* .hehe kanske skulle ge bra effekt med båda.. hmm..HyperBamse En jäkla skillnad? låter bra..synd att det är så dyrt.. Citera
zippo Postat 1 november 2004 Postat 1 november 2004 ska va för att det är du då http://www.akvarielagunen.se/web/shop/shop.php?catid=1305heller http://www.pwss.nu/productsByCategory.asp?intCatalogID=11&am p;page=2 Citera
HyperBamse Postat 2 november 2004 Postat 2 november 2004 kanske lite dyrare men eftersom du kan klä in precis hela armaturens insida och förstärka ljuset..... du kan ju köpa och sätta in för attt skydda armaturen och förstärka ljuset.... och kanske köpa reflektor....då får du bra och starkt ljus och du behöver ju inte byta ut folien sen utan änvänd den sä länge du tycker den är fräsh och skyddar armaturen......."obs" väldigt lätt att göra rent och få tillbaka lite styrka i den..... Citera
addo Postat 2 november 2004 Postat 2 november 2004 själv har jag, vanligt aluminium folie. Som getto lösning, funkar det jäkligt bra, se till att ta de blanka sidan utåt bara Citera
Guest NoName Postat 2 november 2004 Postat 2 november 2004 Tänkte på det oxå men hur fick du folien att sitta fast ordentligt? Jag vill inte kleta lim i hela överlådan Citera
zippo Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 inne i armaturlådan målar du med ljusfärg "helst vit" giftfri sedan sätter du på riktiga reflektorer på rören ,ingen mening att hålla på att kladda med folie & annat krafs ska man ha nått ska det vara ordentligt gjort, vad är nästa steg annars ? gatsten istället fär LS "jag fick det mycket billigare" OBS ironi! . "du fattar iaf noname" Citera
Guest NoName Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 tejp? hehe mm... kanske går att få snyggt med dubbelhäftande... Citera
zippo Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 ska du ha folie måste du limma med nått sprayklister är enklast men allt sånt kommer att lossna efter en tid över burken & bli fult ! Citera
Guest NoName Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 Jo det görväl det.. ska prova på en plåtbit först och se hur det sitter.. Citera
Xavante Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 Min gamla ramp hade spegel glas på insidan , funkade bra , bara att torka av. Men jag skulle nog ändå rekomendera reflektorer som Zippo skrev.Mvh Thomas Citera
Guest NoName Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 HeHe zippo börjar du bli lite orolig för mig? Nä ska inte börja kleta och smeta , visst ska det vara ordentligt!Jag går påaluminiumenmed polerbollen och slänger på sådana reflektorer som man knäpper direkt på rören... Det borde duga!?Skräp bild Citera
zippo Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 Ahh skönt trodde du hade fått ett virus heller nått ett tag .ser bra ut bara att inhandla en polertrissa & autosol nu då Citera
Guest NoName Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 Jepp , efter7-8 starköl borde det vara polerat och klart*host* Ordentligt var det .Ny lampa till MH'n oxå så borde det bli "fart i lådan". Citera
zippo Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 äru på g att starta upp karet nu äntligen ? Citera
Guest NoName Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 Starta upp och starta upp , det är redan gjort men så träffa jag en kvinnatro det eller ej Så jag hanninte ens bygga klart allt innan det var dax att flytta ihop.JAG har redan flyttat men tapetserkillarna som ska tapetsera om hela våran lägenhet lyser fortfarande efter 2månader med sin frånvaro. Trotts flera påringningar!Karet står kvar i min gammla lägenhet i väntan på nya tapeter och jag springer där titt som tätt eftersom killen som bor där aldrig haft ett kar... (trodde det hörde till allmänbildningen ) Börjar bli ganska frustrerad nu .. aaa. *less* Hoppas du hängde med.. Citera
knabbuziak Postat 4 januari 2012 Postat 4 januari 2012 Har det kommit några bra produkter som alternativ de senaste 7 åren? Citera
knabbuziak Postat 4 januari 2012 Postat 4 januari 2012 Tips på var man kan få tag i spegelakryl mottages annars tacksamt! Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 4 januari 2012 Postat 4 januari 2012 Tips på var man kan få tag i spegelakryl mottages annars tacksamt! Sent from my GT-I9100 using TapatalkFinns på Bauhaus. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.