Gå till innehåll

Spegelfolie


Guest NoName

Rekommenderade inlägg

http://www.danmobility.se/product.asp?c=330920560&n=6782 20799&pn=678222260

Någon som har provat använda denna som reflektor? Tänkte man kanske kunde klistra den inne i överlådan och på så sätt få ännu mer ljus att åka ned i karet... Någon som tror att det skulle bli skillnad? MH'n har givetvis reflektor men inte rören och MH'n "träffar" ju även sidorna på överlådan där en del ljus går till spillo...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För att få lite bättre pris tänkte du? Var F** svindyrt..

Undra hur ljuset blir reflekterat när det bara är blankt sådär och inte som en riktig reflektor...Mmmm kanske...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

slå till har själv använd spegelfolie till mitt akvarium och klädde inte precis hela armaturens insida och det blev en jäkla skillnad plus att ingen fukt kom in förstörde armaturen.....

enda nackdelen är väl att den tappade en del kraft efter 1 - 1½ år från vatten stänken.......sånd där som man får på täckglasen ibland... men ett fungerande tips till sånt är att köpa seras ph+.... fungerar väldigt bra.........ph+ och lite vatten på en tvättsvamp och allt är borta sen....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Zippo det tänkte jag inte ens på smiley1.giflänka mig? *lazy* smiley2.gif.hehe kanske skulle ge bra effekt med båda.. hmm..

HyperBamse En jäkla skillnad? låter bra..synd att det är så dyrt.smiley5.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kanske lite dyrare men eftersom du kan klä in precis hela armaturens insida och förstärka ljuset..... du kan ju köpa och sätta in för attt skydda armaturen och förstärka ljuset.... och kanske köpa reflektor....då får du bra och starkt ljus och du behöver ju inte byta ut folien sen utan änvänd den sä länge du tycker den är fräsh och skyddar armaturen......."obs" väldigt lätt att göra rent och få tillbaka lite styrka i den.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

inne i armaturlådan målar du med ljusfärg "helst vit" giftfri sedan sätter du på riktiga reflektorer på rören ,ingen mening att hålla på att kladda med folie & annat krafs

ska man ha nått ska det vara ordentligt gjort, vad är nästa steg annars ? gatsten istället fär LS "jag fick det mycket billigare"

OBS ironi! smiley2.gif. "du fattar iaf noname"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

HeHe zippo börjar du bli lite orolig för mig?smiley17.gif Nä ska inte börja kleta och smeta , visst ska det vara ordentligt!

Jag går påaluminiumenmed polerbollen och slänger på sådana reflektorer som man knäpper direkt på rören... Det borde duga!?

Skräp bild

dadada.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Starta upp och starta upp , det är redan gjort men så träffa jag en kvinnatro det eller ej smiley37.gifSå jag hanninte ens bygga klart allt innan det var dax att flytta ihop.JAG har redan flyttat men tapetserkillarna som ska tapetsera om hela våran lägenhet lyser fortfarande efter 2månader med sin frånvaro. Trotts flera påringningar!Karet står kvar i min gammla lägenhet i väntan på nya tapeter och jag springer där titt som tätt eftersom killen som bor där aldrig haft ett kar...

(trodde det hörde till allmänbildningen smiley1.gif)

Börjar bli ganska frustrerad nu .. aaa. *less* Hoppas du hängde med..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...