Bono Postat 20 juli 2009 Postat 20 juli 2009 Tjena,Satt och funderade om det är nödvändigt att ha pumpen igång 24/7? Jag har en Molly hotell på 80L.Jag har ingen skummare (än) och då kanske det ska vara nödvändigt. Vad säger ni? Tack Citera
Bono Postat 20 juli 2009 Författare Postat 20 juli 2009 Är det enda pumpen du har? Isåfall ja!Pumpen som kom med Mollyt är på 1100L/timme om det är den du menar? Citera
Norgren Postat 20 juli 2009 Postat 20 juli 2009 Den drar mindre än 4.5w så tänkte du på att ha "nattcirkulation" för mindre stress? Citera
Bono Postat 20 juli 2009 Författare Postat 20 juli 2009 Den drar mindre än 4.5w så tänkte du på att ha "nattcirkulation" för mindre stress?Jag har inga fiskar i karet just nu, bara turbosar, eremiter och sjöstjärnor. Är på inkörningsfasen.Och Ja till din fråga. Vill inte stressa ihjäl någon i onödan. Som jag har uppfattat saken är det att man måste ha en bra cirkulation för att få bort "äggvitan" i ytavrinningen eftersom jag inte har en Skummare. Är det så eller snackar jag i nattmössan? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.