Gå till innehåll

mce600


Rekommenderade inlägg

har en fråga.

köpte nyss en mce600 skummare till mitt nya kar. just nu är den i uppstartningsstadiet. Det är så att den skummar jätte mycket. jag har reglerat koppen så högt jag kan ha den och reglerat luftintaget men koppen fylls med vatten direkt. kommer detta att avta när skummaren kört in sig mer?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

du vet inte att du haft i någon tillsats alls idag eller igår som kan spöka till det?

Om du ställt ner lufttrycket så är det skumt om den går vått direkt även om den inte är inkörd tror jag (har inte just precis den modellen)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

den har haft skum problem sen jag satte igång den men då i form av att den skummade över men nu har jag hittat en balans på den men det är bara vatten som skummas upp. tillsatsen som tillkom är isf levande stenen som jag satte ner igår men jag haft levande sand i sen i tisdags så det känns som det borde kommit någon form av skit i vattnet men men det kanske bara är att vänta in skiten i vattnet :D kanske blir mer trögflytande skum när det är skitigare hehe.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag satte också in en MCE600 för någon vecka sedan och den betedde sig likadant. Fick hålla koll på luftinsuget så det inte skummade över och ökade gradvis tills jag kunde öppna ventilen helt. Jag har fortfarande koppen högst upp och skummet är ljust, men jag tror det ändras när belastningen på karet ökar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej manne. värst vad du skall vara smart då :D. jag testar att vinkla upp den mer mot ytan så kanske den slutar mucka gräl med mig. annars skall jag skalla den där *bort* skummaren ;).

Ändrat av Laggeman
Borttagen svordom.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej manne. värst vad du skall vara smart då :D. jag testar att vinkla upp den mer mot ytan så kanske den slutar mucka gräl med mig. annars skall jag skalla den där *bort* skummaren ;).

du kanske har möjlighet att ta en bild på skummaren när den är på plats..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...